تصفیه هوای با خاصیت ویروس‌زدایی/ اوزون با دستگاه گندزدای هوای اتاق کاهش می‌یابد

شرکت کننده رویداد عصر امید گفت: تصفیه کننده‌های هوایی که در بازار وجود دارد، بر خلاف دستگاه «گندزدای هوای اتاق» معمولا خاصیت ویروس زدایی ندارند.

 سید مهدی باقری مفیدی پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دستگاه ما گندزدایی هوای اتاق اظهار کرد: این دستگاه با استفاده از ماورای بنفش هوای اتاق را تصفیه می‌کند و هوای سالمی را در فضای بسته در اختیار سایرین قرار می‌دهد. پرتوی مورد استفاده در این دستگاه پرتو UVC بوده و برای گندزدایی بیمارستانی متداول است اما در حالت عادی، استفاده از آن برای افراد خطرناک است.

وی ادامه داد: به دلیل خطرناک بودن این اشعه ایده‌ای به ذهنمان رسید، آن بود که به جای اینکه پرتوها به صورت مستقیم با محیط برخورد داشته باشند، هوای محیط داخل دستگاه مکش داشته باشد و از مقابل پرتو یو.وی.سی عبور داده شود.

شرکت کننده رویداد عصر امید درباره نحوه تصفیه هوای اتاق گفت: هوای اتاق پس از اینکه از اشعه و برخی فیلترهای خاص عبور داده می‌شود؛ این عبور در حالی صورت می‌گیرد که پرتو اوزون در محیط ایجاد نشود. در پایان این فرآیند، هوای مکش شده اتاق تصفیه شده و از دستگاه خارج می‌شود.

وی افزود: دستگاه گندزدای هوای اتاق نسبت به دستگاه‌های دیگر از مزیت‌های بسیاری برخوردار است. به عنوان مثال تصفیه کننده‌هایی که در بازار وجود دارد، معمولا خاصیت ویروس زدایی ندارند. همچنین با تکنیکی که ما در این دستگاه به کارگرفته‌ایم، می‌کوشیم تا حد ممکن اوزون موجود در فضا را کاهش دهیم.

باقری بیان کرد: با توجه به مزیت‌هایی که پیشتر به آن اشاره شد، نمونه داخلی مشابه دستگاه در کشور وجود ندارد. در خارج کشور مشابه این دستگاه وجود دارد ولی هزینه آن بسیار است و از نظر قیمت برای مصرف کننده گران تمام خواهد شد. 

رئیس هیئت مدیره شرکت شرکت سنجه نوین جوان هیرکان با اشاره به برنامه‌های آتی این شرکت اظهار کرد: در نظر داریم پس از نمونه اولیه این دستگاه، دستگاه دیگر واسط کاربری AUT داشته باشد و بتواند به سیستم home assistant (دستیار خانگی) و ابزارهای مبتنی بر AUT متصل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141462

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =