تولید ژلِ تسکین درد زانو توسط فناوران دانشگاه آزاد اسلامی

مدیر عامل شرکت سپنتا درمان آرا از تولید ژل برای تزریق به عنوان غضروف در زانو توسط شرکت مستقر در واحد رشد دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

مجید روانشاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که یکی از درمان‌های مشکلات زانو برای افراد مسن، تزریق ژل‌هایی به عنوان غضروف در زانوست، اظهار کرد: ژل اثری مانند روغن‌کاری دارد و حدودا تا یکسال باقی می‌ماند. به همین دلیل، تزریق ژل فرصتی ایجاد می‌کند تا فرد در این مدت بتواند به تدریج بیماری خود را مداوا کند. با توجه به مقدار ضایعه ممکن است که سه دوز در یکسال تزریق شود.

مدیر عامل شرکت سپنتا درمان آرا با اشاره به این که ژل‌ها دو نوع هستند، افزود: پایه برخی هیالرونیک اسید است و پایه برخی دیگر PDRN که از DNA ماهی سالمون گرفته می‌شود. نوع دوم، ژل حرفه‌ای‌تری است‌ و در جوانسازی، ترمیم زخم، درمان ماه‌گرفتگی و تزریق زانو کارایی بیشتری دارد.

وی با تصریح بر این که تولید محصول در چهار مرحله انجام می‌شود، گفت: در گام نخست، باید مواد اولیه‌ای که از خارج می‌آید در ایران تایید شود. در گام دوم، پر کردن و بسته‌بندی این ژل‌ها در شرکت ایرانی انجام می‌شود. گام سوم و چهارم هم شامل رسیدن به فرمول ساخت محصول و نهایتا تولید ماده موثره است.

روانشاد با تاکید بر این که شرکت ما هم‌اکنون در گام دوم و سوم قرار دارد، یادآور شد: به این معنا که مجوزهای غذا و دارو را گرفته‌ و واردات هم انجام داده‌ایم. برنامه داریم که تولیدکننده ژل در ایران شده و به تدریج مانع واردات شویم.

مدیر عامل شرکت سپنتا درمان آرا در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم ماده موثره را تولید کنیم، چون بسیار پیچیده است. در گام سوم، فرمول را استخراج می‌کنیم که ماده موثره در چه دمایی و باید چه موادی با ترکیب شود. سپس قصد داریم در زمینه ماده موثره تحقیق کنیم.

وی درباره نحوه همکاری با شرکت خود با دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: واحد رشد دانشگاه آزاد در راستای کمتر شدن هزینه‌ها، مکانی را برای شرکت در اختیار ما قرار داده است. قصد ما استفاده از نیروی دانشجو برای پیش‌برد کارها در شرکت است. دانشگاه به دو روش می‌تواند کمک کند، یکی تامین مالی به صورت وام‌های کم بهره و دوم بستن قرارداد با مراکزی که فعالیت حرفه‌ای دارند، برای مثال همکاری با آزمایشگاه‌ها برای شرکت ما بسیار مهم است تا بتوانیم در آنجا کارهای تحقیقاتی خود را انجام دهیم. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1141466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =