نانو مواد ضدآب برای افزایش استحکام بتن ساختمان تولید شد

مدیر عامل شرکت نقش‌آفرینان به‌ آیین از تولید نانو مواد ضدآب و جلبک برای سطوح سیمانی و افزایش استحکام آن خبر داد.

محمدعلی احیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که خوردگی و فرسایش یکی از مشکلات بتن است که یافتن راهکارهایی برای برطرف کردن آن مشکلات، ضروری است، اظهار کرد: چرا که بتن، یکی از پرمصرف‌ترین و مهمترین مواد در ساخت سازه‌ها و ابرسازه‌هاست.

مدیر عامل شرکت نقش‌آفرینان به‌ آیین با اشاره به این که بتن محصولی مستحکم است؛ اما از نظر ماهیت و ساختار ترکیبی آن ضعف‌هایی دارد، افزود: به همین دلیل، بتن در برابر نفوذ آب و مواد شیمیایی، تغییرات جوی و بارگذاری، آسیب‌پذیر است. این ضعف‌ها سبب تضعیف عملکرد و کاهش عمر و دوام سازه بتنی، جداول خیابانی و اتوبان‌ها می‌شود.

وی با تصریح بر این که تولید ماده‌ای برای پیشگیری از آسیب‌پذیری بتن در کشور بی‌نظیر است، گفت: این محصول نمونه داخلی ندارد و نمونه‌های خارجی نیز به دلیل هزینه‌های بسیار بالا مقرون‌به‌صرفه نیست. به همین دلیل شرکت نقش‌آفرینان به‌ آیین در سال ۹۹ به کمک دانش متخصصان داخلی، کارگروهی برای تحقیق و توسعه و بررسی بازار فروش محصول تشکیل داد.

احیا با تاکید بر این که روش‌های مختلفی برای پیشگیری از عوامل تخریب بتن وجود دارد، یادآور شد: استفاده از تکنولوژی نانو، یکی از مهمترین روش‌ها برای پیشگیری از تخریب بتن است. این روش هم‌اکنون حال حاضر در جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته و سبب بهبود دوام و طول عمر بتن می‌شود.

مدیر عامل شرکت نقش‌آفرینان به‌ آیین در ادامه خاطرنشان کرد: تولید نانو مواد ضدآب و جلبک برای سطوح سیمانی دستاورد این شرکت است. به کمک این نانو مواد تولید شده و با استفاده از پسماندها و روش سبز موفق شده‌ایم محصولی تولید کنیم که در برابر آسیب‌پذیری‌های مذکور مقاومت کند.

پیش‌گیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی با محصول بتنی شرکت دانشگاه آزاد

وی افزود: تولید انبوه این محصول سبب کاهش هزینه تعمیرات بلندمدت ساختمانی می‌شود. همچنین زمینه حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی به دلیل ورود مواد حاصل از تخریب بتن نزدیک به صفر می‌رسد. به عبارت دیگر، این محصول بر روی بتن می‌نشیند تا از آن مراقبت کند.

احیا با بیان این که در حال حاضر بررسی روش‌های مقرون‌به‌صرفه سنتز سبز سه نوع نانوماده مناسب به منظور ضدآب و ضدجلبک کردن بتن و تهیه آن به پایان رسیده است، اظهار کرد: همچنین آنالیزهای خصوصیت‌یابی به منظور بهینه‌سازی مواد سنتزی به موازات تکرار آزمایش‌ها و به دست آوردن مقادیر بهینه در دستور کار قرار گرفت و این مراحل نیز به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/

  

کد خبر: 1141473

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =