کامبک شگفت انگیز شاگردان گواردیولا / من سیتی قهرمان لیگ جزیره شد!

منچسترسیتی با بازگشتی رویارویی موفق شد با نتیجه 3-2 استون ویلا را شکست دهد و قهرمان لیگ برتر شود.

 به گزارش گزوه ورزشی ایسکانیوز، هفته سی و هشتم لیگ برتر انگلیس عصر یکشنبه با انجام ده بازی آخرین هفته خود را سپری می‌کند تا تیم تیم قهرمان از بین دو تیم سیتی و لیورپول و تکلیف آخرین سهمیه لیگ برتر و تکلیف آخرین تیم سقوط کننده نیز مشخص می‌شود. 

هنوز سوت بازیها به صدا نیامده بود که تیم ولور همپتون در دقیقه ۳ بازی توسط نتو روی پاس رائول خیمنز به گل اول رسید و همین خبر باعث خوشحالی هواداران سیتی شد.هنوز ۲۴ دقیقه از بازی نگذشته بود که لیورپول توسط سادیو مانه از روی پاس تیاگو بازی را به تساوی کشاند.در حالی که با این نتیجه نیز سیتی قهرمان لیگ برتر انگلستان می شد.
در حالی که لیورپول با نتیجه مساوی ۱بر۱ بازیش در جریان بود اتفاقی که نباید می افتاد رخ داد و سیتی در دقیقه ۳۶ از روی سانتر دینیه از جناح چپ با ضربه سر کش دروازه سیتی باز شد تا بازی با نتیجه ۱بر۰ بسود مهمان پیگیری شود.

از بازیهای مهم در نیمه اول پیروزی دو بر صفر تاتنهام مقابل نوریچ سقوط کرده بود که با این بازی تاتنهام به عنوان تیم چهارم سهمیه خود را برای فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا قطعی کرد.
با شروع نیمه دوم سیتی با دو تعویض سعی در برگرداندن نتیجه بسود خودش داشت.در دقیقه ۶۹ ضربه بلند دروازه بان آستون ویلا در پشت محوطه جریمه به کوتینیو رسید که با یک دریبل دفاع سیتی جا ماند و شوت عالی کوتینیو نتیجه را ۲بر۰ بسود آستون ویلا کرد و اکنون دو تیم در امتیاز ۹۰ مساوی باشند و تا دقیقه ۷۵ بازی هنوز سیتی با تفاضل گل قهرمان لیگ برتر   بود.
در قسمت تیم‌های سقوط کننده برنلی ۲بر۱ از نیوکاسل عقب افتاده و لیدز و برنتفورد ۲بر۱ بسود لیدز شود که با این نتیجه برنلی به دسته پایین تر سقوط کرد.
"آتش بازی سیتی در اتحاد"

در حالی که بازی دقیقه ۷۶ خود را سپری می‌کرد و آستون ویلا با نتیجه ۲بر۰ از میزبان قدرتمند خود بود که سیتی از خواب بیدار شد و در ۶ دقیقه بازی را با نتیجه ۳بر۲ بسود خود کرد که با این نتیجه سیتی مثل سال قبل قهرمان لیگ برتر انگلستان شد.

ابتدا در دقیقه ۷۶ گوندوغان روی ضربه سر با سانتر رحیم استرلینگ دروازه ویلا را باز کرد تا اختلاف را کم کند و هنوز دو دقیقه از گل اول سیتی نگذشته بود که رودری با یک شوت زیبا که از پاس زینچنکو گرفته بود دروازه ویلا را باز کرد و بازی با نتیجه مساوی ۲بر۲ شد که با نتیجه مساوی ۱بر۱ لیورپول هم سیتی قهرمان بود و هنوز بازی در جریان بود که در دقیقه ۸۱ گوندوغان روی پاس رو به جلو کوین دی بروین دروازه آستون ویلا را باز کرد تا در ۶ دقیقه بازی ازین رو به آن رو شود و سیتی بازی ۳بر۲ بسود سیتی شود.در حالی که بازی ۳بر۲ بسود سیتی بود صلاح و رابرتسون در دقایق ۸۴ و ۸۹ بازی را ۳بر۱ کردند و با این بازی سیتی قهرمانی خود را تکرار کرد و نکته جالب این است که سیتی در ۵ سال گذشته ۴ بار قهرمان شده است و این نشان قدرت سیتی در سال‌های گذشته می باشد. 
بنابراین سیتی با ۹۳ امتیاز قهرمان لیورپول با ۹۲ چلسی با ۷۴ و تاتنهام با ۷۱ به فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند و تیم‌های برنلی، نوریچ و واتفورد به چمپیون شیپ سقوط کردند.

نویسنده:محسن بهره دار

کد خبر: 1141503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =