اخبار سفر رئیس جمهور به عمان / رئیسی: اراده ایران و عمان ارتقای سطح روابط در حوزه‌های مختلف است

رئیس جمهور به دعوت رسمی سلطان عمان و در رأس هیئتی بلندپایه، تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به دعوت رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان و در رأس هیئتی بلندپایه، دقایقی پیش تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.

وی طی سخنانی پیش از ترک تهران، طی سخنانی ضمن تبریک و تسلیت شهادت سرهنگ صیاد خدایی به خانواده معظم ایشان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای وی از خداوند متعال علو درجات مسئلت کرد و خاطرنشان کرد: پیگیری این رخداد اثبات خواهد کرد که بدون تردید دست استکبار جهانی پشت این جنایت دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رئیسی خواستار نظارت دستگاه‌های مسئول بر بازار شد

رئیس‌جمهور گفت: کسانی که در میدان از نیروهای مدافع حریم و حرم شکست خوردند، می‌خواهند به این شکل استیصال خودشان را نشان دهند. پیگیری جدی این موضوع از سوی مسئولین امنیتی مورد تأکید بنده است و تردید ندارم که انتقام خون پاک این شهید بزرگوار از جنایتکاران حتمی است.

رئیسی در ادامه درخصوص درباره اهداف سفر رسمی خود به عمان، با اشاره به اینکه این سفر با دعوت رسمی آقای هیثم بن طارق سلطان محترم عمان انجام می‌شود، گفت: روابط خوبی بین جمهوری اسلامی ایران و و کشور دوست، برادر و همسایه عمان وجود دارد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: سفر بنده به عمان در راستای توسعه سیاست همسایگی دولت مردمی با کشورهای همسایه و منطقه اهمیت زیادی دارد و در مذاکرات خود توسعه روابط دو جانبه و منطقه‌ای را پیگیری خواهیم کرد.

رئیسی با بیان اینکه سطح فعلی روابط میان تهران و مسقط مطلوب برای دو کشور مطلوب نیست، افزود: تصمیم و اراده هر دو کشور ارتقای سطح روابط در حوزه‌های تجارت، نقل، انرژی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت است.

وی با اشاره به اینکه در این سفر با مقدمات فراهم شده تفاهم‌نامه‌هایی بین دو کشور به امضا خواهد رسید، اظهار داشت: سفر بنده در راستای توسعه سیاست همسایگی دولت مردمی با کشورهای همسایه و منطقه اهمیت زیادی دارد و در مذاکرات خود توسعه روابط دو جانبه و منطقه‌ای را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دو کشور در حال حاضر نیز در عرصه‌های مختلف همکاری‌های سازنده‌ای دارند، تصریح کرد: نکته محوری قابل توجه در منطقه آن است که گفتگو و همکاری بین کشورهای منطقه امنیت آفرین است. حضور نیروهای خارجی و بیگانه در منطقه به هیچ عنوان امنیت‌ساز نیست و حتی می‌تواند امنیت منطقه را مورد تهدید قرار دهد.

رئیسی اظهار امیدواری کرد که این سفر گامی موثر در راستای تحقق سیاست‌ها و اهداف دولت مردمی برای تقویت و تعمیق روابط سازنده با همسایگان باشد.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور با بدرقه حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و جمعی از اعضای کابینه، تهران را به مقصد مسقط پایتخت عمان ترک کرد.

استقبال رسمی در کاخ العلم، دیدار دوجانبه با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، امضای چند سند همکاری، دیدار با ایرانیان مقیم و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عمانی از جمله برنامه های سفر یک روزه آیت الله رئیسی به این کشور است.

در راستای ایجاد زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان، هفته گذشته هیاتی 50 نفره از تجار و فعالان اقتصادی ایران به این کشور سفر کرده بودند.

لازم به ذکر است علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز روز گذشته در توئیتی با اشاره به سفر  رئیس جمهور به عمان نوشته بود: «پس از تاجیکستان، ترکمنستان، روسیه و قطر، عمان مقصد پنجمین سفر رئیس جمهور؛ توسعه روابط دیپلماتیک با تمرکز بر همسایگان و با محوریت موضوعات تجاری و اقتصادی با قدرت ادامه دارد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1141523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =