کاهش هزینه‌های صنایع سنگین با استفاده از نرم‌افزار آزمایش آنلاین سازه‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه ایرانیان با طراحی نرم افزاری باعث شد تا سازه‌های صنایع در زمان ارائه سرویس، به صورت آنلاین مورد آزمایش قرار گیرند.

جواد تیموری شندی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه حل مشکلات و کاهش هزینه‌های صنایع مختلف در کشور باید در اولویت‌های فعالیت شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر صنایع به ویژه صنایع سنگین برای آزمایش سلامت و میزان کارآمدی قطعات خود هزینه‌های گزافی را متقبل می‌شوند که این موضوع گاهی منجر به ایجاد اخلال در تولید خواهد شد.

مدیر شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه ایرانیان عنوان کرد: در گذشته بسیاری از صنایع یا کارخانه‌جات برای اینکه از میزان سلامت سازه‌های خود مانند مخازن و خطوط لوله اطمینان حاصل کنند، این سازه ها را از چرخه تولید خارج کرده و بعد از آن به روش‌های قدیمی و سنتی از میزان کارآمدی آنها اطمینان حاصل می‌کردند. این چرخه بسیار هزینه زا بود و مدت زمان بسیار طولانی را لازم داشت.

وی اضافه کرد: شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه ایرانیان با طراحی نرم افزاری این سازه‌ها را به صورت آنلاین در زمان ارائه سرویس، مورد آزمایش قرار می‌دهد. در نتیجه بسیاری از سازه‌ها که نیازی به صرف هزینه گزاف ندارند، بدون علت از این چرخه حذف می‌شوند. به این معنا که تا حدود زیادی نیز از هزینه‌های پروژه کاهش می‌یابد که در نهایت به سود کارفرمایان است. 

تیموری شندی با بیان اینکه نرم افزار تست قطعات صنایع سنگین و نیمه سنگین در سال ۹۱  ثبت اختراع شده است، تصریح کرد: این نرم افزار بیشتر در صنایعی مانند پتروشیمی و مجتمع‌های پالایشگاهی و معدنی کاربرد دارد و مشتریان اصلی این محصول دانش بنیان صاحبان صنایع سنگین هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه این نرم افزار مشابه توسعه یافته داخلی ندارد و برای اولین بار توسط استادان و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شده است، گفت: البته در یک سال گذشته شرکت دانش بنیانی که وابسته به دانشگاه امیرکبیر است نیز در این حوزه پژوهش و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی در پایان با تاکید بر افزایش فعالیت‌های پژوهشی در جامعه دانشگاهی و علمی کشور خاطرنشان کرد: بنده پیشنهاد می‌کنم که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در چهل سال دوم فعالیت خود، استادان و دانشجویان را برای انجام  پژوهش و تحقیق تشویق کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1141533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =