ضرورت حرکت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر آمایش منطقه‌ای در گام دوم

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: مهم‌ترین اقدام ضروری در گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی حرکت واحدها مبتنی بر آمایش منطقه ای است.

بهنام بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از اول شروع کار خود بر اساس نیازهای جامعه هدف ریل‌گذاری انجام داده است و در حال حاضر با ریل‌گذاری هدفمند توانسته است با افتخار به چهل سالگی خود برسد، چهل سالگی سال پختگی و سر زندگی است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته توجه صرف به شهریه دریافتی باعث شده بود نیاز به ارتباط با صنعت و خروج از وابستگی به شهریه اتفاق نیفتد، افزود: مهم‌ترین اقدام ضروری در گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی حرکت واحدها مبتنی بر آمایش منطقه ای است. دانشگاه آزاد اسلامی برای رسیدن به حقیقت خود نیازمند حرکت توأمان و جدی است و با لحاظ نقاط ضعف و آسیب شناسی می‌توان در تمام زمینه‌ها چشم انداز قوت ها وفرصت ها را ترسیم کرد و به سر منزل مقصود حرکت کرد. همچنین در آمایش استانی که مبتنی برماموریت گرایی است، برای هر واحد دانشگاهی شاخص توسعه تدوین شده است و استان اردبیل در نواحی سه گانه آمایشی باید حرکت خود را تنظیم نماید.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با بیان اینکه کشاورزی، گردشگری، صنایع خلاق، صنایع تبدیلی، بهره وری سالی محور نه فصلی از آبهای گرم ومعدنی به عنوان قطب استان اردبیل احصا شده است، ادامه داد: برای هر واحد دانشگاهی نیز مأموریتی بر اساس ظرفیت شهر و منطقه جمعیتی تعریف شده است، مثلا برای سرعین گردشگری، مشگین شهر صنایع تبدیلی، خلخال معدن و غیره.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در گام دوم همانند سایر استان‌ها از استان اردبیل هم قابل توجه است، خاطرنشان کرد: این نکته حائز اهمیت است که دانشگاه ها به سمت دانشگاه های نسل چهارم و پنجم با رویکرد پیشرفت شتابان در حال حرکت هستند و دانشگاه آزاد اسلامی نیز بایستی در این حرکت پیشران باشد و به توسعه فراگیر پژوهشی بصورت عملیاتی وارد شود.

بهاری تصریح کرد: صنعت به دانشگاه و دانشگاه به صنعت نیازمند است اما نقش اصلی و تعیین کننده در بروز رسانی ها برای دانشگاه محفوظ است و صنعت برای عقب نماندن از قافله توسعه جهانی باید ارتباط تنگاتنگ واقعی با دانشگاه برقرار کند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با راه اندازی شرکت های دانش بنیان اشتغال زایی به نسبت تولید اتفاق خواهد افتاد و الان این مهم شروع شده و د رگام دوم سرعت بیشتری خواهد گرفت.

خبرنگار: علی انوار

انتهای خبر/

کد خبر: 1141546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =