طراحی پلتفرم اجاره خودرو توسط شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی

مدیر عامل شرکت توسعه تجارت الکترونیک چابک‌گرایان از طراحی نخستین پلتفرم اجاره خودرو Market Place توسط شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد خبر داد.

امیرحسین فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که من در حوزه تولید نرم افزار تحت وب و اپلیکیشن موبایل فعالیت می‌کنم، اظهار کرد: پلتفرم رنتیفا (rentifa) شامل نرم‌افزار تحت وب، سایت و اپلیکیشن مویابل اندروید و IOS در حوزه اجاره خودرو، محصول شرکت ما است که فعالیت خود را از سال  ۸۲ با تشکیل گروهی از متخصصان آغاز کردیم.

مدیر عامل شرکت توسعه تجارت الکترونیک چابک‌گرایان با اشاره به این که این شرکت دانش‌بنیان نوپا نوع ۲ است، افزود: رنتیفا یک مارکت پلیس (Market Place) برای اجاره خودرو است. افرادی که قصد اجاره دادن ماشین خود را دارند، در این پلتفرم ثبت‌نام کرده و اطلاعات ماشین شامل تصاویر، قیمت و شرایط را ارائه می‌دهند. از طرف دیگر هم کاربرانی که قصد اجاره کردن ماشین دارند، به سایت وارد شده، قیمت‌ها را مقایسه کرده و ماشین مورد نظرشان را انتخاب می‌کنند.

وی با تصریح بر این که رنتیفا نخستین اپلیکیشنی است که با ویژگی‌های منحصر به فرد در کشور طراحی شده است، یادآور شد: به این معنا که اپلیکیشن‌های اجاره ماشین دیگری هم وجود دارند؛ اما هیچ کدام به صورت Market Place نیستند. Market Place دارای مزایایی مانند رقابت قیمتی و تعداد زیاد است.

فولادگر با بیان این که برنامه‌نویسی پلتفرم از سال ۹۹ آغاز و سال ۱۴۰۰ محصول به صورت پایلوت در کیش اجرایی شد. مجوز کسب و کار اینترنتی و مجوز فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد کیش را دریافت کرده‌ایم. این پلتفرم فعلا در کیش قایل استفاده است و به تدریج در سایر شهرها هم فعال خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توسعه تجارت الکترونیک چابک‌گرایان درباره همکاری‌های دانشگاه آزاد با شرکت گفت: دانشگاه آزاد فضای کار در اختیار ما قرار داده و از سال ۹۸ در مرکز قهلک مستقر شده‌ایم. گروه همکاران شرکت در حال حاضر ۱۰ نفر بوده که در بخش‌های برنامه‌نویسی، مارکتینگ و محتوا، مالی، بخش محصول و بخش توسعه فعال هستند.

توسعه اپلیکیشن در ترکیه و عمان به زودی 

وی با تاکید بر این که محصول ما قابلیت ورود به بازارهای بین‌المللی را دارد، افزود: قصد داریم که کسب و کارمان را در کشورهای ترکیه و عمان گسترش دهیم. در این راستا، مشغول بررسی شرایط بازار و مذاکری با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های علاقمند به همکاری هستیم.

فولادگر با بیان این که ما تاکنون هیچ گونه حمایتی نه مادی و نه معنوی دریافت نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: به خصوص که ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران بسیار کم شده و در نتیجه، جذب سرمایه سخت شده است.

مدیر عامل شرکت توسعه تجارت الکترونیک چابک‌گرایان با اشاره به این که بیش از ۹۵ درصد استارتآپ‌ها شکست می‌خورند و آنهایی هم که به کار خود ادامه می‌دهند نمیتوانند به درآمد پایدار برسند، اظهار کرد: با این حال، شرکت ما توانست در مدت کوتاهی به نقطه سر به سر لحظه‌ای برسیم و در حال حاضر می‌توانیم با درآمد خودمان، هزینه‌های ماهانه‌مان را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =