تمرکز پژوهش‌های دانشگاه آزاد اسلامی بر روی تولیدات اشتغال‌آفرین

رئیس مرکز خدمات شبکه آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان از حضور ۳۲ گروه، هسته پژوهشی و زیرساخت از در عصرامید خبر داد و گفت: در حال حاضر سیاست واحدهای استان سمنان هم راستا با سیاست‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و به سمت پژوهش‌های تقاضا محور و به سمت تولیدِ اشتغال آفرین پیش می‌رویم.

 سروش صفاخواه، رئیس مرکز خدمات شبکه آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان ضمن تشریح توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در رویداد عصر امید گفت: استان سمنان در سه بخش مجزا قدم‌های موثری در راستای رویداد ملی گام دوم برداشت که به تفکیک در بخش اول می‌توان به انعقاد قراردادهای حقوقی و پژوهشی با سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف خصوصی و دولتی  اشاره کرد که ارزش این قراردادهای تحقیقاتی بالغ  بر ۸۰۰ میلیون تومان طی سه ماه بوده است. 

انعقاد تفاهم‌نامه در حوزه صنعت گردشگری و  عمرانی 

وی تصریح کرد: در جریان رویداد عصر امید در حوزه صنعت گردشگری و فناوری و در حوزه عمرانی تفاهم‌نامه‌هایی با شهرداری‌ها و حوزه‌های مرتبط با آن  منعقد شد که جزو اقدامات اقدامات استان تاکنون بوده است. در بخش دیگر در راستای جذب حمایت نقدی و غیرنقدی با شرکت‌های مختلف  هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا به عنوان حمایت کننده و اسپانسر در بحث عصر امید حامی باشند.

حضور ۳۲ گروه، هسته پژوهشی و زیرساخت در رویداد عصرامید

صفاخواه با اشاره به آمادگی و حضور ۳۲ گروه، هسته پژوهشی و زیرساخت در محل نمایشگاه رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از این ۳۲ مورد منتخب ۱۴ مورد مربوط به سمنان ۱۶ مورد مربوط به دامغان و یک مورد مربوط به شاهرود و یک مورد مربوط به مهدی شهر است.

 وی با بیان اینکه در بخش گروه پژوهشی استان سمنان با ۹ عنوان در رویداد  شرکت می‌کند، یادآور شد:  از این ۹ عنوان ۷ مورد مربوط به سمنان و ۲ مورد مربوط به واحد دامغان است که در حوزه صنعت، گردشگری فیزیولوژی و تغذیه گیاهی، حوزه سازه و پسماند، خانه سبز هوشمند و پسته است. در بخش هسته‌های پژوهشی با ۱۰ عنوان در زمینه آنالیز گیاهان، نانو کامپوزیت‌ها، بهینه‌سازی انرژی و زلزله آب و خاک و حوزه الکترونیک را پوشش می‌دهیم.

صفاخواه تصریح کرد: در بخش هسته‌های پژوهشی از ۱۰ مورد مذکور، ۲ مورد مربوط به دامغان، یک مورد مربوط به شاهرود، یک مورد مربوط به مهدی شهر و ۶ مورد مربوط به سمنان است. در بخش زیرساخت؛ این استان با  ۶ زیرساخت در حوزه آزمایشگاه‌های داروسازی، آب و خاک و فارماکولوژی در رویداد حضور خواهند یافت که هر ۶  مورد مربوط به دامغان است. در این بخش ۶ مورد ارائه شده که پنج مورد مربوط به واحد دامغان و یک مورد مربوط به واحد سمنان است. در هسته تعمیرکاران یک مورد یه رویداد ملی عصر امید راه یافته است که این مورد مرتبط با صنعت شیشه و مربوط به واحد دامغان است.

نقش چشمگیر استان سمنان در فعالیت‌های تحقیقاتی

مدیر ارتباط با صنعت و مسئول شبکه کارگاه‌ها به قابلیت استان سمنان در بخش فعالیت‌های تحقیقاتی اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نقش چشمگیر استان در فعالیت‌های  تحقیقاتی کشور است و با توجه به امکانات و تجهیزات مدرنی که در استان وجود دارد و همچنین در کنار ارتباط موثری که پژوهشگران با مجموعه خارج از دانشگاه دارند موجب شد تا تحقیقات قابل توجهی در شاخه علمی و در زمینه تولید علم صورت گیرد. 

 صفاخواه با بیان اینکه در حال حاضر سیاست واحدهای استان سمنان هم راستا با سیاست‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و به سمت پژوهش‌های تقاضا محور و به سمت تولید،  اشتغال آفرین است، تاکید کرد : با توجه به وجود این ظرفیت پژوهشی در واحدهای استان و در حوزه‌های مختلف همچون تجهیزات گسترده آزمایشگاهی، نیروی انسانی، فضای کالبدی اطلاعات علمی و یافته‌های پژوهشی می‌توانیم گام موثر در خصوص تولید اشتغال و در راستای تحقق شعار سال برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =