تولید دستگاه تصفیه هوا با استفاده از پلاسمای سرد توسط فناوران دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرعامل شرکت کهربا پردازش توان گفت: عملکرد دستگاه تصویه کننده هوا با استفاده از پلاسمای سرد به این گونه است که به DND  ویروس یا میکروب حمله کرده و آن را تخریب می‌کند. در نتیجه این ویروس‌ها قدرت تکثیر یا  اثرگذاری بر محیط را از دست می‌دهند.

مسعود جباری پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره محصولات شرکت کهربا پردازش توان که به واسطه آنها در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده است، اظهار کرد: این محصولات شامل حوزه‌هایی مانند صنایع هوایی، مبدل رزنانسی، تصفیه و ضد عفونی هوا با پلاسمای سرد الکترونیکی و مبدل رزنانسی است.

وی با اشاره به محصول ضد عفونی کننده هوا با ولتاژ ۲۲ بیان کرد: نحوه عملکرد این محصول به این گونه است که به DND  ویروس یا میکروب حمله کرده و آن را تخریب می‌کند. در نتیجه قدرت تکثیر یا  اثرگذاری بر محیط را از دست می‌دهد و هوایی که از سمت دستگاه تصویه کننده بیرون می‌آید عاری از هر گونه عامل بیماری زا است. 

جباری درباره کاربردهای محصول تصویه کننده و ضد عفونی کننده هوا بیان کرد: کانورتر هواپیمای بوئینگ و مقابله با ویروس کرونا مهم ترین کاربردهای این دستگاه است که متاسفانه بنا به دلایل مختلف  از جمله نبود امکانات و زیرساخت‌های لازم در کشور، نتوانستیم بر نحوه اثر گذاری این دستگاه بر بیماری کرونا تحقیق و پژوهش کافی را انجام دهیم.

مدیر عامل شرکت کهربا پردازش توان تصریح کرد: در حال حاضر نمونه سازی این دستگاه انجام شده است و به تولید انبوه رسیده و توسط سازمان هواپیمایی کشور خریداری و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت کهربا پردازش توان از سال ۹۷ تا کنون دانش بنیان بوده است و زیر نظر معاونت علم و فاوری ریاست جمهوری فعالیت دارد، گفت: همچنین این شرکت از سازمان هواپیمایی کشور نیز مجوز فعالیت و تولید دارد.

جباری اضافه کرد: تکنولوژی ساخت این دستگاه تصویه کننده هوا جدید نیست؛ اما محققان دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از این علم، مبدل جدید از پلاسمای سرد را تولید کرده‌اند که نسبت به محصول مشابه خارجی، بسیار ارزان قیمت یعنی یک پنجم مشابه دستگاه تولیدی سامسونگ است. در نتیجه تمامی افراد جامعه به راحتی می‌توانند آن را خریداری و در منزل استفاده کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دستگاه تصویه کننده هوا مصرف برق بسیار کمی دارد، گفت: برق مصرفی دستگاه حدود چهار ولتاژ است و حدود ۱۸ متر مربع را ضد عفونی می‌کند. همچنین این محصول برای مقابله با بیماری های فصلی با منشا ویروسی مانند آنفولانزا مرغی موثر است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1141579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =