۲۲۰ هکتار از اراضی دانشگاه آزاد خراسان شمالی در اختیار دانشجویان کشاورزی قرار گرفت/ تولید برق با استفاده از پنل‌های خورشیدی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۲۲۰ هکتار از اراضی خود در استان و تجهیزات لازم برای کشت را در اختیار دانشجویان رشته کشاورزی قرار داده‌ایم تا بتوانند در دوران تحصیل با استفاده از این امکان به کسب تجربه و مهارت‌آموزی بپردازند.

غلام‌رضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز پیرامون اقدامات این دانشگاه در چهل سال گذشته اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در چهل سال گذشته توانسته است علی رغم بعضی مشکلات و کاستی‌ها، همواره مسیر صعودی رشد را پیش بگیرد؛ مخصوصا در سال‌های اخیر که شاهد رویکرد جدیدی در سیاستگذاری کلان دانشگاه بوده‌ایم. در نگاه جدید مدیریتی، به هر استان بر اساس آمایش سزمینی مبتنی بر سند تحول و تعالی ۵ ساله دانشگاه و با توجه به ظرفیت‌های همان استان، یک ماموریت تخصصی سپرده شده‌است. هدف اصلی این اقدام، شکل‌گیری دانشگاه مسئله‌محوری که با تولید دانش و مهارت‌آموزی نیازهای منطقه مورد نظر را در حوزه‌های مختلف رفع کند.

به گفته وی، اکثر دانشگاه‌های ما با دارا بودن نیروی انسانی کارآمد و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی ظرفیت بالقوه‌ای در حل مسائل کشور دارد که لازمه بهره‌وری از آن، شناخت درست هدف و سازمان‌دهی دقیق نیروی استادان و دانشجویان فعال است.

کاظمی بیان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی سعی کرده‌ایم با فعال‌سازی هسته‌ها و سراهای خود در حوزه‌های معادن، تولید برق با استفاده از پنل‌های خورشیدی، دامپروری و کشاورزی نقش خود را در تحقق اهداف سند تحول ایفا کنیم. همچنین دانشجویان و استادان ما در رشته مهندسی عمران توانسته اند ایده‌ها و طرح‌هایی را در رابطه با سبک‌سازی سقف‌ها و سازه‎‌های بتنی ارائه دهند. علاوه برآن، ۲۲۰ هکتار از اراضی خود در استان و تجهیزات لازم برای کشت را در اختیار دانشجویان رشته کشاورزی قرار داده‌ایم تا بتوانند در دوران تحصیل با استفاده از این امکان به کسب تجربه و مهارت‌آموزی بپردازند.

او ادامه داد: از چند ماه گذشته که درگیر مقدمات برگزاری رویداد عصر امید به‌مناسبت چهل‌سالگی دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌ایم، هرچه در این موضوع پیش رفتیم، نسبت به زیرساخت‌ها، امکانات و استعدادهای درخشان دانشگاه افتخار کردیم. همین سبب شده تا با امیدواری به آینده‌ای روشن، ۴۰ شرکت و هسته فناور از واحدهای استان‌مان را روانه نمایشگاه عصر امید در تهران کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی در پایان تاکید کرد: نمایشگاه عصر امید گوشه‌ای از اقتدار و توانمدی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تولید دانش بنیان را به نمایش می‌گذارد که بنظرم موجب شگفتی مردم‌مان خواهد شد. هدف اصلی ما از رویداد عصر امید، جذب حامی مالی نیست بلکه نمود واقعی و ارائه ظرفیت دانشگاه است. به شرکت‌ها و صاحبان ایده اعلام کرده‌ایم که ملاک موفقیت عمل شما، تعداد قردادی است که با صنایع منعقد می‌کنید؛ زیرا این موجب پیدایش درک درست از تولیدات دانشگاه در بین مردم می‌شود.

انتهای خبر/

کد خبر: 1141581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =