تولید ژلاتین از ضایعات کشتار پرندگان و پستانداران

مدیر عامل شرکت پیشگامان خلق ایده برتر با بیان اینکه تولید ژلاتین بیشتر از منابع پستانداران و ضایعات کشتار پرندگان اخیرا توجه محققان را به خود جلب کرده است، گفت: ژلاتین تولیدی در صنعت غذا، صنعت داروسازی و نانوذرات ژلاتینی بکار گرفته می‌شود.

 مژگان آسیایی،  فارغ التحصیل مدیریت تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و مدیر عامل شرکت پیشگامان خلق ایده برتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به باور بنده رویداد ملی گام دوم در دانشگاه آزاد اسلامی یک اقدام بزرگ و منحصر به فرد برای اتصال حلقه‌های زنجیر تولید دانش‌بنیان به صنعت است.

وی با بیان اینکه در گام نخست تلاش برای تجاری‌سازی سه محصول انجام شده و توانستیم به دانش فنی دسترسی پیدا کنیم، افزود: این رویداد با حضور هزاران واحد فناور، هسته و استارتاپ‌های دانش‌ بنیان در نمایشگاه بین‌ المللی برگزار می‌شود و امید به رقم خوردن بهترین اتفاقات برای تولیدات دانش بنیان است.

آسیایی درباره محصولات قابل ارائه در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: ژلاتین به ‌عنوان یک هیدروکلوئید برگشت‌ پذیر حرارتی است. این ماده مزایای منحصر به‌ فرد را نسبت به عوامل ژل‌ کننده کربوهیدرات همچون نشاسته دارد.  ژلاتین بیشتر از منابع پستانداران (پوست خوک و پوست گاو و استخوان) تولید می‌شود و بعضی از منابع جایگزین(همچون ضایعات ماهی‌ها و پرندگان) اخیرا توجه محققان و صنعت را به خود جلب کرده و مزایای فناوری را نسبت به ژلاتین‌های پستانداران فراهم می‌کند.

ضایعات پرندگان منبع تولید ژلاتین

آسیایی گفت: ضایعات کشتارگاهی پرندگان در این طرح به عنوان منبع تولید ژلاتین به‌طور جامع مورد مطالعه قرار گرفته است. این منبع ظرفیت قابل توجهی برای تولید ژلاتین با کیفیت فن‌آوری و تغذیه‌ای  دارد و  ما شرایط مناسب، ارزان و بهینه استخراج ژلاتین را بدست آوردیم. در این اقدامات ژلاتین مورد استفاده در صنعت غذا، ژلاتین مورد استفاده در صنعت داروسازی و ژلاتین برای تولید نانوذرات ژلاتینی بکارگرفته می‌شود. مدت استقرار در مرکز رشد علوم دارویی از حمایت‌های مادی، تجهیزات و اداری دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌مند شده است.

وی با بیان اینکه هنوز در صنعت از این ایده استفاده نشده است، تاکید کرد: به طور کلی شرکت ما ۴ محصول دارد و اگر یک اکوسیستم اقتصادی در نظر بگیریم از ایده شروع شده و در اقدامات بعدی به محصول اولیه تبدیل شده و این محصول توسط یک شتاب دهنده یا یک بخش اقتصادی تولید می‌شود و به دست مشتری یا مصرف کننده می‌رسد. اقدامات اولیه انجام شده و ما می‌خواهیم در این رویداد ارتباطات با صنعت ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141601

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =