رتبه سومی محققان واحد علوم و تحقیقات در زمینه ایده‌پردازی رویداد «عصر امید»

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده قرار است از ۲۴۰ ایده منتخب از سوی واحد علوم تحقیقات در مصلی رونمایی ‌می‌شود. البته تاکنون این واحد دانشگاهی در زمینه ایده‌پردازی رتبه سوم را در بین استان‌ها و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کسب کرده است.

محمد اسدیان قهفرخی، مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از طرف دانشگاه علوم تحقیقات ۸۸ شرکت، هسته و واحد فناور به فعالیت پرداخته که از این میزان حدود ۱۰ مرکز دانش بنیان هستند.

وی افزود: در این رویداد از بین ۸۸ مورد ۶۶ تعداد و هسته مستقر هستند و ۲۴۰ ایده ارائه شده است. تاکنون ۱۲رویداد مختلف توسط دانشکده‌های مستقر در واحد علوم تحقیقات برگزار شده و در مرحله نخست توسط علاقمندان و اساتید ارائه و در تالار ایده شو برگزار شده و ایده‌های برگزیده به سازمان معرفی شده است. بر اساس بررسی‌های انجام شده قرار است از ۲۴۰ ایده منتخب در مصلی رونمایی ‌می‌شود. تاکنون در زمینه ایده‌پردازی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات رتبه سوم را در بین استان‌ها و واحدهای سراسر کشور بدست آورده است.

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تاکید کرد: استان اصفهان با ۲۹ دانشگاه رتبه نخست، استان تهران با ۲۳ دانشگاه رتبه دوم و واحد علوم تحقیقات به عنوان واحد مستقل رتبه سوم را اخذ کرده است. از لحاظ کیفی و کمی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اولین واحد دانشگاهی با اختلاف فراوان به کل کشور را اخذ کرده و در رویداد ملی گام دوم توانسته به شکل مطلوب اقدامات را انجام دهد.

اسدیان قهفرخی گفت: با توجه به زحمات فراوان چالش‌ها در معاونت فناوری شاهد بروز بی‌نظمی‌ هستیم. برای مثال هنوز واحد علوم تحقیقات توانایی ثبت ایده را ندارد. در حالی که فعالان در این عرصه با تمام توان در پی فعالیت هستند. رویداد و چالش‌ها  شرکت‌های خصوصی و دانشجویان نیازمند سرمایه‌گذاری و حمایت دارند که  البته حامی‌های فراوان در این رویداد فعالیت می‌کنند. البته هنوز برای شرکت در این رویداد فضا اختصاص داده نشده و بر اساس بررسی های انجام شده  متراژ غرفه ها برای  شرکت‌ها در حد ۷ متر و متراژ برای ایده‌ها در حد یک کانتر است.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1141632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =