بهترین زمان برای سفر به کانادا چه زمان است؟

سفر به کانادا در هر یک از چهار فصل سال مزایا و معایب خود را دارد. بهترین زمان برای بازدید از کانادا در طول ماه‌های پاییز است،

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، سفر به کانادا در هر یک از چهار فصل سال مزایا و معایب خود را دارد. بهترین زمان برای بازدید از کانادا در طول ماه‌های پاییز است، یعنی از سپتامبر تا نوامبر. در این موقع، هوا خنک شده اما نه زیاد؛ گردشگران تابستانی منطقه را ترک کرده‌اند و قیمت‌ها پایین آمده، و شاخ و برگ رنگارنگ پاییزی منظره زیبایی را فراهم کرده‌اند که می‌تواند یک تعطیلات به یادمانی را برای شما رقم بزند. همچنین، جشن‌های پاییزی مثل فستیوال‌های کدو، سیب و انگور پرشور و با انرژی برگزار شده و به بازدیدکنندگان فرصت می‌دهند تا از تاکستان‌ها و مزارعی که کمی خارج از مسیر هستند نیز دیدن کنند.

در کل، ماه‌های تابستان پرطرفدارترین زمان برای سفر هستند، با این حال هر زمان از سال را که برای سفر به کانادا انتخاب کنید قطعاً برخی مزایا (مثل پروازها و هتل‌های ارزان‌تر و شلوغی کمتر) و برخی معایب (مثل هوای سرد و گزینه‌های کمتر برای انتخاب هتل) را خواهد داشت.

بدون شک، کانادا کشوری با شرایط اقتصادی و آب و هوایی بسیار متنوع است که گزینه‌های بیشماری را برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال، در هر ماه به خصوص از سال شرایط در ونکوور با تورنتو یا مونترال کاملاً متفاوت است.

وضعیت هوا در کانادا

فکر نکنید که وضعیت هوا در تمام کانادا یکی است. برای مثال، در فصل زمستان در ونکوور به ندرت پیش می‌آید که برف زیادی ببارد یا دما به زیر صفر برسد، در حالی که هوای مونترال در ابتدای دسامبر یخبندان می‌شود و در این شهر در طول زمستان معمولاً چند کولاک برف اتفاق می‌افتد.

زمستان کانادا معمولاً از دسامبر تا فوریه طول می‌کشد، اما گاهی اوقات می‌تواند تا مدتی از آوریل هم ادامه داشته باشد. زمستان‌های کانادا، به جز در خط ساحلی بریتیش کلمبیا، سرد و طولانی است. در جاهای دیگر، مثل شرق کانادا، دماهای زیر صفر و کولاک و برف بالای 20 سانتیمتر، کم اتفاق نمی‌افتد.

در ساحل غربی، حدوداً اواخر فوریه با سپری شدن آخرین یخبندان‌ها، بهار از راه می‌رسد. البته، در ارتفاعات بالاتر، خصوصاً در تفریحگاه‌های اسکی مثل بانف و ویستلر، بارش برف تا ماه می ادامه دارد.

تابستان در ماه ژوئن فرا می‌رسد، با هوای گرمی رطوبت بالایی دارد، خصوصاً در بخش‌های مرکزی و شرقی کشور. تابستان در ساحل غربی خیلی خنک‌تر است. در بسیاری از شمالی‌ترین شهرهای کانادا مثل وایت هورس یا ادمونتون، در هر شبانه روز 17 تا 20 ساعت روز است. به علاوه، حتماً یادتان باشد که در تابستان اسپری دافع حشرات همراهتان داشته باشید. در کانادا، هوای پاییز نسبت به روزهای گرم تابستان خنک‌تر بوده و رطوبت کمتری دارد. ونکوور، که در اکثر ماه‌های سال رطوبت بالایی دارد، خشک‌ترین دوره خود را در ماه سپتامبر تجربه می‌کند.

فصل اوج گردشگری در کانادا

معمولاً، تابستان زمان اوج گردشگری در کانادا است، خصوصاً از اواخر ژوئن تا سپتامبر، یعنی وقتی که هوا گرم و مدارس تعطیل است.اگرچه بیشتر بخش‌های روستایی کانادا هنوز هم گردشگران کمتری به خود می‌بیند، اما اگر قصد سفر به مقاصد گردشگری مهمی مثل ونکوور، مونترال یا تورنتو را دارید بهتر است هرچه زودتر ویزای توریستی کانادا که اقامتی کوتاه مدت است را بگیرد و پیشاپیش برای اقامتتان هتل رزور کنید.

به علاوه، بسیاری از پارک‌های ملی کشور در طول تعطیلات تابستان با ازدحام گردشگران مواجه شده و به همین خاطر هزینه اقامت و سفر هم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین اگر شما هم عاشق سفر به کانادا در فصل تابستان هستید هر چه زودتر با نحوه سفر به  کانادا و شرایط آن آشنا شوید.

رویدادها و فستیوال‌های مهم

گستردگی و تنوع کانادا باعث شده که این کشور در تمام طول سال میزبان مناسبت‌ها و فستیوال‌های منحصربفرد و پرنشاطی باشد. برخی از این رویدادهای پرطرفدار عبارتند از کارناوال زمستانی کبک، که یک جشن زمستانی دو هفته‌ای است؛ وینترلود، که در اتاوا برگزار شده و در آن میهمانان می‌تواند در بزرگترین پیست اسکیت یخی دنیا اسکیت بازی کنند؛ و کَلگری اِستمپید، که یک مجموعه مسابقات سواری اسب و گاو وحشی (rodeo) است. این فستیوال که در ابتدا به عنوان یک نمایشگاه محصولات کشاورزی کار خود را شروع کرده بود حالا رقابت کنندگان سوارکاری اسب و گاو را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند. به علاوه، سعی کنید فستیوال وال‌های کرانه اقیانوس آرام (Pacific Rim Whale Festival) که در ساحل غربی برگزار می‌شود را از دست ندهید؛ این فستیوال در واقع جشن مهاجرت بیش از 20،000 وال در امتداد خط ساحلی کانادا است که هر ساله انجام می‌شود.

بهترین زمان برای بازدید از کانادا چه موقع است؟

کانادا کشوری با چهار فصل است که هر یک از آن‌ها جذابیت‌های خاص خود را برای مسافران دارند. در اینجا، برای اینکه بتوانید در مورد زمان سفرتان به کانادا بهتر تصمیم بگیرید، ما اطلاعات مربوط به رویدادها و شرایط آب و هوایی هر ماه این کشور را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.

ژانویه

در طول ژانویه تمام کانادا سرد است، البته این موضوع باعث کاهش محبوبیت این موقع از سال برای سفر به این کشور نمی‌شود. به اتاوا بروید تا بتوانید در امتداد اسکیت‌وی (Skateway) که بزرگترین پیست اسکیت جهان است روی یخ‌ها سر بخورید.

رویدادهای این ماه که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید:

  • فستیوال زمستانی چراغ‌های آبشارهای نیاگارا (Niagara Falls Winter Festival of Lights) در انتاریو، که از ماه نوامبر شروع می‌شود اما در طول ژانویه نیز ادامه دارد. این نمایش بی‌نظیر نورها شامل یک مسیر سه مایلی از چراغ‌هایی است که با آن‌ها اشکال و حجم‌های مختلفی ساخته شده است.
  • هر ساله، تورنتو میزبان وینترلیشس (Winterlicious) است؛ این فستیوال یک جشنواره رستورانی است که در آن برخی از بهترین سرآشپزهای شهر مجموعه غذاهای نسبتاً ارزان قیمتی را به مردم ارائه می‌دهند.

فوریه

کانادا

به طور متوسط، فوریه سردترین ماه سال در کانادا است، با این حال فستیوال‌های زمستانی (و فصل اسکی) همیشه بی‌وقفه در این ماه در جریان هستند. اگر بتوانید قدری سرما را تحمل کنید، این ماه زمان خیلی خوبی برای تخفیف گرفتن در هزینه اسکان و سفر است.

رویدادهای این ماه که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید:

  • فستیوال دو ویاگور (du Voyageur) جشن میراث فرانسوی- کانادایی سَن بونیفاس است. این فستیوال 10 روزه شامل ساخت مجسمه‌های برفی، سورتمه رانی سگ‌ها و اسکیت بازی است.
  • از 1984 مردم محلی و گردشگران هر ساله به کبک سرازیر می‌شوند تا با شرکت در کارناوال زمستانی کبک زمستان‌های برفی و سرد این منطقه را جشن بگیرند.

مارس

در ماه مارس هم هوا هنوز سرد است و به همین دلیل مسافرت چندانی صورت نمی‌گیرد (البته به جز در تعطیلات بهاری، که معمولاً در اواخر این ماه اتفاق می‌افتد). بسیاری از بازدیدکنندگان در طول ماه مارس برای اسکی کردن و بازدید از کارگاه‌های شیره‌پزی و چشیدن شیره درختان افرا به کانادا می‌روند.

رویدادهای این ماه که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید:

  • در امتداد ساحل غربی بهار زودتر شروع می‌شود، و ونکوور فستیوال سالانه شکوفه‌های گیلاس خود را در ماه مارس برگزار می‌کند.
  • وقتی دمای هوا شروع به بالا رفتن می‌کند، تولید شیره درخت افرا هم به سرعت افزایش پیدا می‌کند. کبک و انتاریو میزبان جشن‌های این محصول شیرین هستند.

آوریل

آوریل ماهی است که هم گرم بوده و هم هزینه‌های سفر در آن نسبتاً پایین است و به علاوه، برگزاری بهترین تورهای کانادا از این ماه شروع می‌شود. در آوریل، در بلندترین کوه‌های کانادا فصل اسکی همچنان ادامه دارد، اما در مابقی کشور بهار همراه با شکوفه‌های رنگانگش آغاز شده است. در این ماه، هوا می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد، بنابراین یک بارانی همراه خود بیاورید.

رویدادهای این ماه که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید:

  • در آوریل هر سال، تورنتو میزبان فستیوال بین‌المللی فیلم مستند Hot Docs است. این فستیوال که بیش از 100 فیلم مستند در آن شرکت می‌کنند، بزرگترین فستیوال آمریکای شمالی در نوع خود است.
  • اگر احساس می‌کنید دوست دارید که بدوید می‌توانید با مسابقه دوی آفتابی در ونکوور (Vancouver Sun Run) همراه شوید. این مسابقه 10 کیلومتری بزرگترین مسابقه دو در کانادا و دومین رویداد بزرگ دو در آمریکای شمالی است.

می

کانادا

در ماه می، گل‌های لاله و نرگس‌های زرد به طور کامل شکوفه کرده و هوا ثبات پیدا می‌کند. خوشبختانه، هنوز هجوم تابستانی گردشگران شروع نشده و فرصت‌های زیادی برای انجام یک مسافرت ارزان وجود دارد. به علاوه، گهگاه امکان بارش وجود دارد، اما با این حال هم به راحتی می‌توان مدت زیادی را در فضای بیرون گذراند.

رویدادهای این ماه که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید:

  • روز ویکتوریا یک روز تعطیل ملی در کانادا است که مصادف است با دوشنبه‌ی قبل از 25 می. در این روز نهادهای دولتی، مدارس و بانک‌ها تعطیل هستند. در این زمان معمولاً مسافرت‌های کانادایی‌ها هم کمی بیشتر می‌شود.
  • فستیوال گل‌های لاله کانادا به مدت دو هفته در اتاوا برگزار می‌شود. فعالیت‌های این فستیوال عبارتند از برپایی یک بازار گل لاله و نمایشگاه‌ها و غیره.

ژوئن

ماه ژوئن در کانادا گرم است، البته در این زمان هنوز اوج رطوبت هوا فرا نرسیده است. مقاصد توریستی پرطرفدار و پارک‌های ملی شروع به شلوغ شدن می‌کنند. اگر در چادر یا یک کلبه اقامت می‌کنید، مقدار زیادی اسپری دافع حشرات با خودتان بیاورید چراکه در اوایل تابستان در کانادا مگس‌های سیاه مزاحم در همه جا وجود دارند.

رویدادهای این ماه که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید:

  • فستیوال تابستانی هنر در بانف (Banff Summer Arts Festival) که هر سال تابستان در شهر بانف استان آلبرتا برگزار می‌شود، شامل اجرهای موسیقی، فیلم، تئاتر و رقص است.
  • در پایان ماه ژوئن، فستیوال بین‌المللی جاز مونترال هزاران عاشق جاز را از سراسر جهان به این رویداد یک و نیم هفته‌ای می‌کشاند.

ژوئیه

ژوئیه ماه پرطرفداری در بین گردشگران است و قیمت هتل‌ها و پروازها در این ماه نیز همین را نشان می‌دهد. علی‌رغم گرمی و رطوبت بالای هوا، پارک‌های ملی و سایر جاذبه‌های شهرها فوق‌العاده شلوغ خواهند بود. ژوئیه همچنین به خاطر برگزاری برخی از بزرگترین فستیوال‌ها و رویدادهای کانادا در بین گردشگران محبوبیت دارد.

رویدادهای این ماه که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید:

  • اول ژوئیه روز کانادا است؛ چیزی شبیه به چهارم ژوئیه در آمریکا. در این روز مراسم آتش‌بازی و چندین جشن ملی برگزار می‌شود.
  • به علاوه، می‌توانید یک کلاه کابوی تهیه کنید و در کَلگری اِستمپید شوید که به آن بزرگترین فستیوال فضای باز در جهان گفته می‌شود شرکت کنید و از آن لذت ببرید. هر ساله، بیش از یک میلیون نفر به کلگری می‌روند تا در این رودیوی (rodeo) 10 روزه که گرامیداشت میراث گله‌داری و دامپروری است شرکت کنند.

آگوست (اوت)

در کانادا، آگوست شباهت زیادی به ژوئیه دارد. در این ماه هنوز هم تعداد زیادی رویداد فرهنگی و فستیوال برگزار می‌شود، در حالی که هوا همچنان گرم و مرطوب بوده و گردشگران به تعداد خیلی زیادی حضور دارند (البته، در طول این ماه معمولاً ونکوور بسیار خنک‌تر از سایر بخش‌های کانادا است).

رویدادهای این ماه که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید:

  • فستیوال مردمی ادمونتون که در سال 1980 برای اولین بار برگزار شده بود حالا به یکی از مهمترین فستیوال‌های مردمی در دنیا تبدیل شده است. این فستیوال که هر سال در ماه آگوست برگزار می‌شود همیشه شامل بخش‌های متنوع و جذابی بوده و معمولاً قیمت بلیط‌های آن هم مناسب هستند.

سپتامبر

در ماه سپتامبر هوا خنک می‌شود و پاییز رنگارنگ کم کم از راه می‌رسد، که همین این ماه را به زمان خیلی خوبی برای مسافرت به کانادا تبدیل کرده است. روز کارگر که در طول یکی از پایان هفته‌های این ماه برگزار می‌شود فرصت خوبی برای مسافرت است و به همین دلیل، در این مدت قیمت‌ها بالاتر بوده و همه جا شلوغ‌تر خواهد بود.

رویدادهای این ماه که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید:

  • جشنواره فرینج ونکوور (Vancouver Fringe) که هر ساله در ماه سپتامبر برگزار می‌شود شامل انواع تئاتر است. در این جشنواره، تعداد زیادی اجراهای زنده برگزار شده و تمامی درآمدی که در طول آن از طریق بلیط فروشی به دست می‌آید به هنرمندان تعلق می‌گیرد.
  • در فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، در حدود 500،000 تماشاچی به تماشای بیش از 375 فیلم می‌نشینند.

اکتبر

در اوایل اکتبر آب و هوای پاییزی به اوج خود می‌رسد. به علاوه، در این ماه در کانادا جشن شکرگذاری هم برگزار می‌شود (البته نه به گستردگی جشن شکرگذاری در آمریکا). 

رویدادهای این ماه که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید:

  • اکتبرفست، که معادل فستیوال آلمانی مشهوری با همین نام است به مدت دو هفته در کیچنر-واترلو در استان انتاریو برگزار می‌شود.

نوامبر

در ماه نوامبر هوا به طور قابل ملاحظه‌ای خنک می‌شود، البته باز هم می‌توان در فضاهای باز کمی وقت گذراند. به علاوه در این ماه، بازار اسکی هم به شدت گرم می‌شود. ماه نوامبر فرصت خوبی برای انجام سفرهای ازران قیمت است.

 رویدادهای این ماه که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید:

  • در ماه نوامبر اکثر شهرهای بزرگ کانادا میزبان رژه‌های بابانوئل (Santa Claus Parades) است. در این رژه‌های خانوادگی علاوه بر رژه ماشین‌های روباز تزئین شده فعالیت‌هایی هم برای کودکان وجود دارد.

دسامبر

در ماه سپتامبر، هوا سرد است و به احتمال زیاد برف می‌بارد، اما اگر به اندازه کافی مجهز باشید، هنوز هم می‌توانید از دیدن شهرهای کانادا لذت برده و در بسیاری از فعالیت‌های فضای باز که در این ماه برگزار می‌شوند شرکت کنید. به علاوه، قبل و درست بعد از کریسمس می‌توانید پروازها و هتل‌های ارزان قیمتی را پیدا کنید (خصوصاً اگر اسکی را دوست داشته باشید).

رویدادهای این ماه که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید:

  • 26 دسامبر روز باکسینگ (Boxing Day) در کانادا است؛ یک روز تعطیل دولتی که یکی از بزرگترین روزهای خرید در کانادا نیز هست.

این مطلب تبلیغاتی است

کد خبر: 1141633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =