کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌ها با بهبود کیفیت پوشش‌های پلیمری

مدیر عامل شرکت پارس پرنیان پوشش پلیمر از بهبود کیفیت پوشش‌های پلیمری در این شرکت خبر داد و گفت: این اصلاح در راستای مقابله با تحریم‌ها، کاهش قیمت رنگ و افزایش کیفیت آن انجام شده است.

شهاب صاحبقرانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که ما در حوزه اجرای پوشش‌های صنعتی و ساختمانی مانند کف‌پوش‌های اپوکسی مشغول به کار هستیم، اظهار کرد: فعالیت ما در زمینه بهبودسازی متریال در بازار کف‌پوش است.

مدیر عامل شرکت پارس پرنیان پوشش پلیمر با اشاره به این که ما تولیدکننده نیستم و تخصص شرکت‌مان، اجرایی است، افزود: ما در محصولات تولیدی شرکت‌های دیگر، تغییراتی ایجاد می‌کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم. برای مثال ما با بهبود یک کفپوش ، کیفیت آن را افزایش و قیمت آن را کاهش دادیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قیمت متریال اخیرا افزایش زیادی داشته است. به همین دلیل، سعی کردیم روندی را پیش بگیریم که با همان کیفیت، قیمت را کاهش دهیم. این بهبود به دلیل شرایط تحریم در ایران و بهبود بازار داخلی انجام می‌شود. چون رنگ‎هایی که در بازار ایران تولید می‌شود کیفیت خوبی نسبت به مشابه خارجی خود ندارد؛ هرچند از نظر قیمت بسیار ارزان‌تر است.

صاحبقرانی تصریح کرد: رنگی که چندسال پیش کیلویی ۲۰ هزار تومان بود، حالا به کیلویی ۱۲۰ هزار تومان رسیده است. درنتیجه،  استفاده از این رنگ برای کف‌پوش در متراژ بالا، هزینه بسیار زیادی دارد. برای مثالی اگر برای یک متر مربع حدود ۴ کیلو رنگ لازم است، افزایش قیمت سبب می‌شود که در زمان اجرا، این اختلاف ۱۰۰ هزار تومانی، برای هر متر ۴۰۰ تومان تمام شود. به همین دلیل، ما باید بهبودی در رنگ ایجاد می‌کردیم که به جای ۴ کیلوگرم رنگ با یک ونیم کیلو رنگ به نتیجه برسیم یعنی مقاومت سایشی و مقاومت فشاری که با مصرف کمتر از آن کف‌پوش بگیریم.

مدیر عامل شرکت پارس پرنیان پوشش پلیمر افزود: در خارج از کشور اینگونه نیست و متریال رنگ از کیفیت بالایی برخودار است؛ به همین دلیل، ما هم با بهبودسازی به کیفیتی مشابه محصول خارجی دست یافته‌ایم.

افزایش چهار برابری بازار کار شرکت با اصلاح کف‌پوش‌های پلیمری 

وی با تاکید بر این که این اصلاح، انحصاری شرکت ماست، گفت: این بهبود به افزایش چهار برابری بازار کار برای شرکت شد. به علاوه، مانع بیکاری افراد شاغل در بازار اپوکسی شدیم که به دلیل افزایش قیمت‌ها دچار بهم‌ریختگی شده بود.

صاحبقرانی درباره موارد مصرف کف‌پوش‌های پلیمری بیان کرد: کف‌پوش‌های پلیمری تنها کف‌پوش مناسب برای کارخانه‌های خودروسازی، داروسازی‌ها و صنایع غذایی است. چون بهداشتی است، به آسانی تمیز می‌شود و وزرن کمی به سازه اضافه می‌کند. مثلا در حالی که سنگ و کاشی حدود ۱۵ کیلو به هر متر مربع اضافه می‌کند؛ اما اپوکسی تنها ۴ کیلو افزایش وزن دارد و این یک مزیت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =