جنگ در انتهای جدول/ سپاهان به دنبال نایب قهرمانی

تیم‌های لیگ برتر در یک هفته مانده به پایان رقابت‌ها جدال‌هایی حساس با یکدیگر خواهند داشت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، هفته ۲۹ لیگ برتر ایران فردا به صورت همزمان آغاز خواهد شد و تیم ها در شهرهای مختلف از جمله تهران، خوزستان، تبریز، اراک، کرمان و اصفهان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

حساس ترین جدال این هفته در بالای جدول را می توان دیدار فولاد و سپاهان دانست که برای کسب عنوان دومی بسیار اهمیت دارد. در پایین جدول نیز  فجر و شهرخودرو دو تیمی هستند که باید برای فرار از سقوط خود را به آب و آتش بزنند.

نفت مسجد سلیمان - نفت آبادان/ جدال نفتی‌ها در شهر نفت

دو تیم نفتی ایران فردا در ورزشگاه بهنام محمدی شهر مسجد سلیمان به مصاف هم خواهند رفت دو تیم شرایط خوبی در جدول لیگ برتر ندارند اما می توان نفت آبادان را امیدوار تر دانست، آبادانی ها با ۳۲ امتیاز در رده ۱۲ جدول هستند و مسجد سلیمانی ها با پنج امتیاز کمتر در رده ۱۴ قرار گرفته اند.

شاگردان منصوریان در نفت آبادان پنج هفته اخیر را بدون برد سپری کرده اند، آن ها چهار باخت و یک تساوی را تجربه کررده اند و در شراط سختی به سر می برند، در طرف مقابل شاگردان مهاجری اگر می خواهند خود را از تیم های در خطر سقوط دور کنند باید با برد زمین مسابقه را ترک کنند، دو تیم تاکنون ۷ بار به مصاف هم رفته اند که ۴ بار  تیم آبادانی برنده میدان بوده است ، دو دیدار با تساوی به پایان رسیده است و تنها یک بار نفت مسجد سلیمان برنده بازی بوده است.

ذوب آهن - نساجی/ مازندرانی‌ها در اندیشه جایگاه بالاتر

در دیگر دیدار دو تیم ذوب آهن و نساجی در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان به مصاف هم می روند دو تیم که در میانه های میدان قرار دارند بدون استرس با هم مقابله خواهند کرد، ذوبی ها با ۳۶ امتیاز در جایگاه  ۷ جدول هستند و با توجه به این که با تیم بالای خود فاصله زیادی دارند حتی دو صورت برد نیز تغییری در جایگاه خود نخواهند داشت.

نساجی نیز با کسب ۳۲ امتیاز در رده ۱۱ هستند  آن ها اگر در دیدار برابر ذوب آهن موفق به برد شوند می توانند خود را تا رده ۸ جدول بالا ببرند، دو تیم در پنج بازی گذشته خود  نتیجه ای مشابه کسب کرده اند  هر دو تیم دو باخت دو تساوی  و یک برد را مقابل حریفان بدست آوردند.

فولاد - سپاهان/ زردهای اصفهان به دنبال حفظ رده دوم

یکی از حساس ترین بازی های لیگ برتر در بالای جدول در فولاد آرنا شهر اهواز برگزار خواهد شد، سپاهانی ها در حالی به مصاف حربف قدرتمند خود خواهند رفت که هفته گذشته موفق شدند جایگاه دومی را از تیم پرسپولیس بربایند و حالا اگر می خواهند عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کنند باید تنها به برد فکر کنند.

شاگردان نکونام در تیم فولاد جایگاه ۵ جدول را در اختیار دارند آن ها با ۴۵ امتیاز نمی توانند جایگاه خود را تغییر دهند، دو تیم در بازی های اخیر خود عملکرد خوبی داشته اند، سپاهانی ها از پنج دیدار گذشته خود شکستی نداشتند، چهار برد و یک تساوی حاصل کار زرد های اصفهان بود.در طرف مقابل فولادی ها در پنج دیدار گذشته خود سه برد یک تساوی و یک باخت بدست آوردند.

تراکتور - فجر سپاسی/ فجری‌ها در انتظار معجزه

یکی از حساس ترین بازی های لیگ برتر در انتهای جدول رقابت میان تراکتور سازی تبریز و فجر سپاسی خواهد بود این دیدار در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار خواهد شد این دیدار به واسطه اتفاقات هفته گذشته بدون حضور تماشاگران برگزار می شود.

تراکتوری ها با ۲۵ امتیاز با این که نمی توانند بسیار مطمئن باشند که از خطر در امان هستند اما می توانند خود را از سقوط دور بدانند، در طرف مقابل فجری ها با ۱۷ امتیاز اگر موفق شوند در تبریز با برد از زمین خارج شوند و در طرف مقابل نفت مسجد سلیمان بازی را مغلوب حریف آبادانی خود شود می تواند چشم به هفته اخر رقابت ها داشته باشد.

پرسپولیس - شهر خودرو/جدال شاگردان یحیی با تیم سقوط کرده

در ادامه رقابت ها شاگردان یحیی گل محمدی در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم سقوط کرده شهر خودرو خواهند رفت، هفته گذشته در تبریز یکی از عجیب ترین اتفاقات در فوتبال ایران رخ داد هر چند که این اتفاق برای تیم تهرانی جدید نبود اما آن ها می توانند امیدوار باشند که با رای کمیته انظباطی سه امتیاز حساس را بدست آورند.

شاگردان گل محمدی می توانند با برد در برابر شاگردان سید عباسی خود را به نایب قهرمانی برسانند و در مقابل تیم مشهدی می خواهد برای اعاده ی حیثیت به میدان وارد شود و بتوانند در مقابل حریف قدرتمند خود با کسب امتیاز از میدان خارج شوند.سه مساوی، یک برد و یک مساوی حاصل تلاش تیم قرمز پوش پایتخت بوده است و در مقابل سه مساوی و دو باخت در پنج دیدار گذشته شهرخودرویی‌ها رقم خورده است.  

مس رفسنجان - استقلال/ آبی ها به دنبال جام طلایی

شاگردان مجیدی که قهرمانی خود را سه هفته پیش از پایان رقابت ها مسجل کرده بودند با بدست آوردن بسیار از رکورد های لیگ برتر فوتبال ایران قهرمانی پر افتخاری را به نام خود به ثبت رسانده اند، دهمین قهرمانی استقلال در لیگ برتر در صورتی بدست آمد که ابی ها فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند.

استقلالی ها در شهر رفسنجان و ورزشگاه شهدای مس رفسنجان به مصاف مصاف مس خواهد رفت مسی ها در این فصل از رقابت ها عملکرد بسیار خوبی داشته اند، این تیم با کسب ۴۴ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند و در طرف مقابل  آبی ها بدون شکست و با کسب ۶۴ امتیاز در صدر جدول قرار دارند و حالا به دنبال کسب رکورد دیگر خواهند بود و به دنبال تبدیل شدن به اولین تیم ۷۰ امتیازی تاریخ لیگ برتر ایران هستند.

آلومینیوم – پیکان/ بی تفاوت‌ها در اراک

یکی از دیدارهایی که هیچ تاثیر در جدول رقابت های لیگ برتر ندارد در اراک برگزار خواهد شد و شاگردان مهدی رحمتی در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک میزبان تیم تهرانی پیکان خواهند بود، دو تیم در رده هشتم و نهم قرار دارند، الومینیوم ۳۵ امتیازی و پیکانی ها ۳۴ امتیازی هستند.

این چهارمین دیدار دو تیم خواهد بود در سه بازی گذشته دو تیم هیچ کدام از آن ها برابر هم پیروز نشده اند و سه دیدار با تساوی به پایان رسیده است، دیدار الومینیوم و استقلال در هفته گذشته با تساوی به پایان رسید و در طرف مقابل پیکان برابر  فولاد قرار گرفت و با نتیجه دو بر یک شکست خورد.  

هوادار - گل گهر/جدال دو استقلالی در تهران

دیدار دو تیم  هوادار و گل گهر در ورزشگاه پاس قوامین تهران برگزار می شود و شاگردان عنایتی میزبان شاگردان امیر قلعه نوعی در تیم سیرجانی خواهند بود، تیم هوادار که اولین سال حضور خود در لیگ برتر را تجربه کرده بود با هدایت عنایتی عملکرد بسیار خوب و قابل دفاعی داشت، هوادار با ۳۴ امتیاز در رده دهم قرار دارند و در صورت برد برابر گل گهر خورد را تا جایگاه هفتم بالا می برند.
در طرف مقابل تیم امیر قلعه نوعی در رده چهارم قرار دارند آن ها با ۴۵ امتیاز حتی در صورت برد نیز تغییری را در جایگاه خود نخواهند دید، سه برد و دو تساوی حاصل کار گل گهری ها در پنج دیدار گذشته بوده است و دو برد دو باخت و یک تساوی نیز حاصل تلاش شاگردان رضا عنایتی در تیم هوادار بوده است.

هفته ۲۹ لیگ برتر  فردا سه شنبه سوم خرداد به صورت همزمان از ساعت ۲۰ آغاز خواهند شد و دیدار های حساس از شبکه های سه و ورزش پخش می شوند، باید دید که چه اتفاقاتی دراین دیدار ها رخ خواهد داد.

مهرداد یاراحمدی

کد خبر: 1141638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =