افزایش ۱۰ دلاری قیمت طلا در بازار جهانی

با ارزان شدن دلار به کمترین میزان در یک ماه گذشته، قیمت طلا در بازارهای جهانی ۱۰.۳۰ دلار بیشتر و هر اونس ۱۸۵۶.۸۰ دلار فروخته شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، با کاهش ارزش دلار به کمترین میزان در یک ماه گذشته، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

قیمت سکه، طلا و دلار یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱

نگرانی در مورد اقتصاد در جهان، تقاضا برای طلا به علت امنیت این فلز گران بها را بدون تغییر حفظ کرده است.

هر اونس طلا با ۱۰.۳۰ دلار افزایش ۱۸۵۶.۸۰ دلار فروخته شد. طلا در ساعات اولیه معاملات به ۱۸۶۴.۹۹ دلار رسید که بالاترین رقم از ۱۰ می به شمار می رود.

ارزش دلار یک درصد کاهش یافت  زیرا سرمایه گذاران به فروش ادامه دادند و احتمال افزایش ارزش دلار با بالا بردن نرخ بهره در آمریکا نیز کم شد. هرچه دلار ارزان تر می شود، قیمت طلا برای خریداران ارزهای غیردلاری ارزان تر می شود.

«کاهش ارزش دلار، نگرانی در مورد شتاب گرفتن رشد تورم و نگرانی در مورد رشد اقتصادی در جهان، از عوامل تقویت ارزش طلاست. در کوتاه مدت، کاهش ارزش دلار می تواند، قیمت طلا را بالاتر ببرد و قیمت ها از متوسط قیمت ۲۰۰ روزه فراتر رود.»

« در حالی که به نظر می رسد، قیمت طلا در حال افزایش است، رویکرد تهاجمی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، می تواند به عنوان یک مانع بزرگ برای این فلز بدون بهره عمل کند. »

طلا در مواقع بحران های سیاسی و اقتصادی و در برابر افزایش تورم، به عنوان منبع امن سرمایه گذاری به شمار می رود. اما به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است زیرا طلا یک دارایی بدون بهره است.

جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، هفته گذشته این دیدگاه را دوباره تکرار کرد که بانک مرکزی آمریکا قرار است،امسال برای مهار سریع تر تورم بالا، نرخ بهره را ۳.۵ درصد افزایش دهد.

بخش تحقیقات بانک ANZ  در یادداشتی نوشت، افزایش خطر عملکرد ضعیف در بازارهای اوراق قرضه نیز جذابیت طلا را بیشتر کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =