هواشناسی ایران/ آغاز ‌گردوخاک عراق در نیمه غربی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با شکل‌گیری توده گردوخاک روی عراق و انتقال آن به شرق کشور امروز و فردا در نیمه غربی و جنوبی کشور همچنین مرکز کشور، سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا داریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده در شمال غرب و غرب سواحل خزر، رگبار باران و رعدوبرق در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ۸ استان کشور

وی افزود: روز چهارشنبه چهارم خرداد در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل خزر بارش به شکل رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و روز پنجشنبه در سواحل خزر بارش‌ها ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: با شکل‌گیری توده گردوخاک روی کشور عراق و انتقال آن به شرق کشور امروز و فردا به تدریج در استان‌های واقع در شمال غرب، جنوب غرب و غرب کشور، جنوب و مرکز کشور، همچنین سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز چهارشنبه شکل گیری توده گردوخاک روی کشور ترکمنستان و انتقال آن به شمال شرق کشور دور از انتظار نیست.

وی در تشریح وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۰) تا ۳۰ اردیبهشت امسال ۱۵۹.۳ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۳۱.۳ میلیمتر بود، بنابراین بارش سال جاری ۲۱.۴ درصد بیشتر از سال گذشته است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: ‌آسمان تهران فردا صاف در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۹ و ۱۹ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/‌

کد خبر: 1141649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =