۲۲۹ مزرعه استخراج رمزارز غیرمجازدر تهران کشف شد

۲۲۹ مزرعه استخراج رمزارز غیرمجاز در سال ۱۴۰۰،در شبکه برق پایتخت کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز از روابط‌عمومی شرکت توزیع برق تهران بزرگ، "کاظم دهقان‌پور"، مدیر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: مبارزه با پدیده فرصت‌طلبانه استخراج غیرقانونی رمزارز، امسال در پایتخت  با شدت بیشتری پیگیری خواهد شد و با دارندگان ماینرهای غیرمجاز بر اساس قانون، برخورد قاطع خواهد شد.

بیشتر بخوانید

 بیت کوین وارد کانال ۳۰ هزار دلار شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال

وی افزود: در سال گذشته از ۲۲۹ مزرعه غیرمجاز استخراج رمزارز؛ ۸ هزار و ۷۸۶ ماینر با همکاری مراجع قضایی و انتظامی در نقاط مختلف شهر تهران کشف، ضبط و تحویل مقام‌های قضایی شده است.

مدیر حراست و امور محرمانه توزیع برق تهران بزرگ خاطرنشان کرد: برآورد مقدار انرژی مصرف شده توسط این دستگاه‌ها، بیش از ۱۰ میلیون کیلووات‌ساعت بوده است.

دهقان‌پور گفت: دستگاه‌های رمزارز غیرمجاز از طریق تلاش‌های مستمر کارکنان دفتر حراست و امور محرمانه و کارشناسان مناطق ۲۲ گانه برق در سطح پایتخت شناسایی و کشف و جمع‌آوری‌شده است.
ناپایداری شبکه، نوسانات برق، آسیب‌دیدگی تجهیزات برقی، افزایش نرخ تلفات انرژی و خسارت به بیت‌المال را می‌توان مهم‌ترین پیامدهای استفاده از رمزارزهای غیرمجاز برشمرد.

رمزارز گونه‌ای پول دیجیتال است که در آن تولید واحد پول و تایید اصالت تراکنش پول با استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری کنترل شده و معمولاً به طور نامتمرکز بدون وابسته به یک بانک مرکزی کار می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =