ساخت میکروسکوپ‌ با قابلیت تصویربرداری آنلاین توسط دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی

دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان گفت: محصول «میکروسکوپ‌های دو منظوره با قابلیت تصویربرداری آنلاین» تجمیع سه دستگاه میکروسکوپ، استریوسکوپ و هرم‌های هولوگرامی قادر است دو نوع تصویربرداری میکرو و استریو را انجام داده و تصویر نمونه روی لام را بر روی گوشی یا تبلت ایجاد کند. در نهایت توسط یک نرم‌افزار فیلم و عکس‌های بدست آمده از حالت استریو را به صورت سه بعدی بر روی هرم هولوگرامی ایجاد کند تا فراگیران یک تصویر واحد را از چهار بعد به صورت سه بعدی تماشا کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، متین فراهانی، دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با بیان اینکه پس از بررسی نیازمندی‌های بازار، ایده ساخت میکروسکوپ‌های دو منظوره با قابلیت تصویربرداری آنلاین در ذهنم شکل گرفت، گفت: هزینه بالای میکروسکوپ‌ها، ناتوانی استفاده جمعی از میکروسکوپ‌ها، تنظیم سخت لام و لامل‌های میکروسکوپی، عدم توانایی ثبت و ضبط محتوا در میکروسکوپ‌های نوری از جمله نیازهای بازار بودند.

وی ادامه داد: راهکار بنده و همکارم در پاسخگویی به نیاز بازار، تلفیق چند بدنه میکروسکوپ در یک بدنه و افزودن قابلیت‌های اتوفکوس، دوربین فیلمبرداری، هرم‌های هولوگرامی در آن بود.

فراهانی اظهار کرد: محصول «میکروسکوپ‌های دو منظوره با قابلیت تصویربرداری آنلاین» تجمیع سه دستگاه میکروسکوپ، استریوسکوپ و هرم‌های هولوگرامی قادر است دو نوع تصویربرداری میکرو و استریو را انجام داده و تصویر نمونه روی لام را بر روی گوشی یا تبلت ایجاد کند. در نهایت توسط یک نرم افزار فیلم و عکس های به دست آمده از حالت استریو را به صورت سه بعدی بر روی هرم هولوگرامی ایجاد کند تا فراگیران یک تصویر واحد را از چهار جهت به صورت سه بعدی تماشا کنند.

وی با بیان اینکه محصول میکروسکوپ‌های دو منظوره با قابلیت تصویربرداری آنلاین نسبت به نمونه های نسبتاً مشابه، کم هزینه تر و پرکاربردتر است، افزود: هر بخش از این میکروسکوپ ها دارای محصولات نسبتاً مشابه ای در بازار است، اما تلفیق همه این قابلیت ها در یک بدنه، در حال حاضر دارای نمونه داخلی و خارجی نیست. این محصول قابل ارائه به تمامی آزمایشگاه ها، پژوهش سراها، مراکز تحقیقاتی مدارس، دانشگاه هاست.

فراهانی با بیان اینکه میکروسکوپ‌های دو منظوره با قابلیت تصویربرداری آنلاین در رویداد ملی عصر امید در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد، تأکید کرد: این طرح ماحصل تلاش و همفکری بنده با سحاب مریدبیدختی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =