ساخت دستگاه تخلخل‌سنجی در نانوفناوری توسط محققان دانشگاه آزاداسلامی

مدیر عامل شرکت فناوری پویان اکسیر کوشا گفت: با کمک دستگاه اندازه‌گیری تخلخل و سطح ویژه (BET)  می‌توان صحت سنجی و آنایز محصولات سایر شرکت‌های دانش بنیان را انجام داد.  

عباس نوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه محصول دانش بنیان شرکت فناوری پویان اکسیر کوشا شامل خدمات آزمایشگاهی در حوزه تجهیزات پیشرفته بوده و با همین محصول در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده است، اظهار کرد: آنالیز دستگاه‌های حوزه پزشکی و طیف سنجی در نانو فناوری  و تولید مواد نانو سیلیک فعالیت دارد. 

وی در توضیح خدمات شرکت فناوری پویان اکسیر کوشا عنوان کرد: تمام محصولاتی که در صنایع و مراکز پژوهشی و تحقیقی و آزمایشگاهی تولید می‌شود و به صورت نمونه یا انبوه در چرخه تولید قرار می‌گیرد، نیاز به سنج کیفیت است. این شرکت در طی خدماتی سنجش کیفی را با دستگاه هایتک انجام می‌دهد. به عنوان مثال یک شرکت دانش بنیان در حوزه کاتالیزها ادعا می‌کند که بهترین نوع کاتالیزور را برای کارخانه‌های پتروشیمی یا صنعت نفت و گاز تولید کرده است، محققان طی خدماتی صحت، دقت و کارایی این کاتالیزور را آزمایش می‌کنند.

مدیر عامل شرکت فناوری پویان اکسیر کوشا با بیان اینکه خدمات این شرکت کاربرد عمومی برای عموم مردم و تخصصی برای  صنایع مختلف را دارد، گفت: با کمک دستگاه بیوتیک و دستگاه اندازه‌گیری تخلخل و سطح ویژه (BET)  می‌توان صحت سنجی را در حوزه‌های مختلف مانند مواد غذایی، دارو، صنایع مختلف و سنگین و پتروشیمی انجام داد.  

وی با ذکر مثالی تصریح کرد: به عنوان مثال  برخی از شرکت‌ها برای تصویه پسماندها در صنایع مرتبط به آب و فاضلاب، از آنزیم‌های خاصی استفاده می‌کنند. این آنزیم ها در حباب‌هایی قرار می‌گیرند و مراحل تصویه و نابود کردن میکروب‌ها و آلودگی موجود در پسماندها آغاز شود. شرکت پویان اکسیر کوشا با کمک دستگاه اندازه گیری به آنها اعلام می‌کند که امکان تزریق آنزیم به حباب وجود دارد یا خیر.

نوری اضافه کرد: شاخه‌های مختلف دانش بنیان یکسری تکنولوژی ها تحت عنوان دستگاه هایتک است. هنوز نمونه این تکنولوژی‌های برتر در کشور تولید نشده است و این شرکت نیز با دستگاهی که در اختیار دارد، به سایر شرکت‌های دانش بنیان و صنایع خدمت رسانی می‌کند. نالیز

این پژوهشگر یادآور شد: شرکت فناوری پویان اکسیر کوشا می‌تواند به بیش از ۷۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان حاضر در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی خدمت ارائه دهد و محصولات آنها را آنالیز کند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت فناوری پویان اکسیر کوشا مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است و از سال ۹۷ در حوزه دانش بنیان فعالیت دارد که این مجوز به صورت سالانه تمدید می‌شود. همچنین این شرکت عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی بوده و نیز مورد تایید معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =