طلا بالاخره ترمز کشید

طلا امروز سه‌شنبه با تثبیت دلار آمریکا پس از افت در جلسه قبل که قیمت طلا را به بالاترین سطح خود در دو هفته گذشته رساند، ثابت ماند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت هر اونس طلا تا ساعت ۷ صبح به وقت شرقی با کاهش ۳.۹۰ درصدی به ۱۸۴۹ دلار و ۶۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۱۸۵۰ دلار و ۶۰ سنت رسید.

دلار پس از سقوط به پایین‌ترین سطح یک ماهه در جلسه قبل، ثابت ماند. دلار ضعیف‌تر، شمش را برای خریداران خارجی جذاب‌تر می‌کند. شاخص بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا کاهش یافت و تقاضا برای طلای با بازده صفر را افزایش داد.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۱۰ دلاری قیمت طلا در بازار جهانی

استر جورج، رئیس بانک فدرال رزرو کانزاس سیتی گفت که انتظار دارد بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ بهره هدف خود را تا ماه اگوست به حدود دو درصد برساند و اقدامات بعدی به تاثیر عرضه و تقاضا بر تورم بستگی دارد.

شمش که در زمان بحران‌های اقتصادی به عنوان یک ذخیره امن ارزش در نظر گرفته می‌شود، زمانی که نرخ‌های بهره ایالات متحده افزایش می‌یابد برای سرمایه‌گذاران جذابیت کمتری پیدا می‌کند زیرا هیچ بازدهی ندارد.

سهام‌های آسیایی امروز سه‌شنبه، پس از کاهش قیمت سهام در وال استریت که به دلیل افت زودهنگام معاملات آتی سهام ایالات‌متحده ضعیف شد، شروعی ضعیف داشتند، در حالی که با کاهش احتمال افزایش نرخ در جولای توسط بانک مرکزی اروپا، یورو نزدیک به بالاترین سطح یک ماهه بود.

بر اساس گزارش رویترز، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز دوشنبه از ۱۰۶۳.۴۳ تن در روز جمعه ۰.۴۴ درصد افزایش یافت و به ۱۰۶۸.۰۷ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۱.۷۲ دلار رسید و پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۵۶ دلار و ۱۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۹۹۶ دلار  و ۲۰ سنت رسید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1141708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =