برابری محصول شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد با مشابه آلمانی/ محصول ایرانی شانس حضور در بازارهای جهانی را دارد

مدیرعامل شرکت راشا مکاترونیک از تولید استپر موتور خودرو به عنوان محصول دانش‌بنیان این شرکت خبر داد و گفت: کیفیت این محصول با مشابه آلمانی خود برابری می‌کند.

مجتبی غلامی اول کاخکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که ساخت استپر موتور خودرو محصول دانش‌بنیان شرکت راشا مکاترونیک است، اظهار کرد: این قطعه مصرفی، تنظیم کننده گاز خودرو است و کمک می‌کند که خودرو گاز اضافه نخورد و قطع شود.

مدیرعامل شرکت راشا مکاترونیک با اشاره به این که محصول ما هنوز تجاری نشده و تنها چند هزارتایی وارد بازار یدک شده است، افزود: هم‌اکنون در حال گرفتن تاییدیه‌ها از خودروسازها هستیم و هنوز قراردادی نداریم.

وی با تصریح بر این که راشا مکاترونیک یکی از شرکت‌های زیر مجموعه رویال صنعت سامانه است، گفت: رویال صنعت با سنسور اکسیژن در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد شرکت کرده است و راشا با استپر موتور که قطعات کوچکی هستند و ابعادی بین ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر دارند. این قطعات بر روی خودروی سواری مانند تیبا و پراید شرکت سایپا و سمند و پژو ایران خودرو نصب می‌شوند.

دریافت مجوز دانش‌بنیان برای تولید استپر خودرو توسط شرکت دانشگاه آزاد

غلامی با تاکید بر این شیوه فعالیت شرکت، طراحی و مهندسی معکوس، تولید و تعمیرات تجهیزات الکترونیکی و الکترومکانیکی است، یادآور شد: مجوز دانش‌بنیان شرکت راشا بر اساس محصول استپر موتور دریافت شده است.

مدیرعامل شرکت راشا مکاترونیک در ادامه خاطرنشان کرد: راشا مکاترونیک حدود هفت ماه است که کار خود را شروع کرده و شرکتی تازه تاسیس به حساب می‌آید. به همین دلیل، درخواست جذب نیرو و کارآموز هم داریم.

وی با بیان این که این محصول بازار رقابتی زیادی در ایران دارد، افزود: اما ویژگی منحصر به فرد محصول ما این است که بر اساس یک نمونه خارجی مهندسی معکوس شده، یعنی از نظر کیفیت با یکی از محصولات آلمانی برابری می‌کند. به همین دلیل، محصول ما شانس حضور در بازارهای جهانی را دارد. در حال حاضر، سعی می‌کنیم از بازار ایران خودرو و سایپا شروع کنیم تا خرده فروشی در بازار.

غلامی درباره همکاری و حمایت دانشگاه آزاد از شرکت گفت: دفتری که برای شرکت گرفته‌ایم، متعلق به دانشگاه آزاد است. نکته دیگر این است که هم‌اکنون حمایت خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود. به طوری که وقتی برای فروش محصولات، شرکت را دانش‌بنیان معرفی می‌کنیم، به نظر می‌رسد دانش‌بنیانی نوعی مهر استاندارد و تایید است که مشتری با اطمینان خاطر بیشتری محصول را تهیه کنند.  این امکانات را دانش‌بنیان بودن در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141714

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =