رابطه دندان خراب با درد معده چیست؟

در دستگاه گوارش دندان به عنوان اولین عضو محسوب می شود و اگر دندان فردی خراب باشد، کار جویدن مواد غذایی و به تبع آن هضم و جذب غذا با مشکل روبه‎رو می شود و معده کارایی خود را از دست می دهد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، باکتری های دندانی که خراب شده است، می‎تواند به وسیله مواد غذایی وارد معده و سپس وارد گردش خون شود و همین مسئله باعث معده درد و بروز بیماری‎های مختلف گوارشی می شود. دندان در جذب و هضم و همچنین جویدن مواد غذایی بسیار مؤثر است به طوری که اگر این عضو دچار مشکل شود، هضم غذا با مشکلات مختلفی روبه رو می شود.

بیشتر بخوانید:

چرا در معده احساس سنگینی می‌کنیم؟

در دستگاه گوارش دندان به عنوان اولین عضو محسوب می شود و اگر دندان فردی خراب باشد، کار جویدن مواد غذایی و به تبع آن هضم و جذب غذا با مشکل روبه‎رو می شود و معده کارایی خود را از دست می دهد . افرادی که دندان های خرابی دارند، به خوبی مواد غذایی در معده شان آماده هضم و جذب نمی شود، این افراد به ناچار در طولانی مدت به مصرف غذاهای نرم و فاقد فیبر روی می آورند و همین مسئله باعث بر هم خوردن متابولیسم بدن و حتی مواد غذایی و آنزیم های مورد نیاز معده و دستگاه گوارش می شود و در نتیجه کارایی معده را تضعیف می کند. عفونت ناشی از دندان های خراب باعث بروز عفونت در سیستم گوارش می شود.

رابطه معده درد با دندان خراب

دندان های خراب به دلیل درد شدید جویدن غذا را به طور ناقص انجام می دهد و همین موضوع کار معده را در هضم غذا دو برابر می کند و باعث ایجاد مشکل در سیستم گوارش می شود.

عملکرد دندان در گوارش

انسان های بالغ باید ۳۲ دندان داشته باشند که ۴ عدد از آن ها دندان عقل است . این ۴ دندان شاید هرگز رشد نکنند و یا به دلیل کمبود فضا و دلایل دیگر ، کشیده شوند . دندان ها دسته بندی مختلفی دارند و هر دسته کار مشخصی انجام می دهد. می توان به دندان ها به عنوان اندام های جویدن هم نگاه کرد که نقش مهمی در فرآیند گوارش دارند! جویدن غذا سیگنالی به بزاق دهان برای کمک به خردکردن کربوهیدات ها می دهد.

به بخش هایی از دندان که مشخص هستند ، تاج گفته می شود . ساختار لایه بیرونی تاج شامل سطحی بیرونی و سخت به نام مینا می باشد . مینا سخت ترین ماده در بدن انسان است .

دندان های آسیا سطح وسیعی از فرورفتگی ها و شیار ها دارند. این فرورفتگی ها باعث می شود تا دندان های آسیا ی بالا و پایین برای خرد کردن غذا بین هم مناسب باشند . در هر یک از ۴ قوس دهان ، دندان آسیا وجود دارد . دندان های آسیا آخرین دندان های واقع در هریک از ۴ طرف دهان هستند . در حقیقت در هر سمت ۳ دندان آسیا قرار دارد که دندان چهارم همان دندان عقل است .

انتهای پیام/

کد خبر: 1141717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =