آمایش سرزمینی دانشگاه آزاد ظرفیت‌های بالقوه هر استان را بالفعل می‌کند/ تعریف منابع مالی جدید غیرشهریه‌ای برای دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: آمایش سرزمینی به شناسایی ظرفیت‌های بالقوه بومی هر استان وبالفعل رساندن آن کمک می‌کند.

ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: بنده که تمام مراحل رشد خود از دانشجویی در مقطع کارشناسی، سربازی، استخدام و تدریس تا امروز را در دانشگاه آزاد اسلامی گذرانده‌ام، همواره شاهد توسعه پیوسته آن در چهل سال گذشته بوده‌ام. واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف علمی به دانشگاه‌های دولتی تنه می‌زنند و به خوبی توانسته اند فناوران و پژوهشگران برتری را با سطح دانشی بالا و هم‌اندازه با سایر دانشگاه‌ها به جامعه معرفی کنند.

به گفته او، یک‌پارچگی نظام‌های مالی، آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشگاه آزاد با طراحی و ایجاد سامانه‌های نو در سال‌های اخیر توانست بسیاری از مشکلات قبلی و ناهماهنگی‌های موجود را مرتفع سازد که امروز ثمرات آن برای همه روشن شده و دیگر قابل انکار نیست.

رحیمی عنوان کرد: تا همین اواخر وابستگی مالی دانشگاه به شهریه سبب بروز کاستی‌ها و دشواری‌هایی در اداره بعضی واحدها شده بود که خوشبختانه با تغییر ریل دانشگاه به سمت دانشگاه کارآفرین و تعریف درآمدهای غیرشهریه‌ای جدید، برخی ضعف‌ها برطرف شدند و امید آن می‌رود که در آینده‌ای نزدیک ۴۰ الی ۵۰درصد از کل درآمد دانشگاه را فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه تشکیل دهند.

وی افزود: آمایش سرزمینی به شناسایی ظرفیت‌های بالقوه بومی هر استان وبالفعل رساندن آن کمک می‌کند. استان چهارمحال و بختیاری حدود ۱۱درصد از آب کشور را با سهم مساحتی و جمعیتی ۱درصدی از کل کشور تامین می‌کند که این زمینه فعالیت‌های تخصصی در مقوله‌های کشاورزی و دامپروری را فراهم کرده‌است. مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد در این استان یکی از فعال‌ترین مراکز کشور است که فناوران آن با تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه مشغول فعالیت اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: در رشته‌های مختلف زیست‌شناسی از قبیل میکروبیولوژی، بیوتکنولوژی و همچنین دامپروری دانشجوها و اساتید ما فعال شده‌اند که البته همه این تلاش‌ها نیازمند هم‌افزایی و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی برای رسیدن به نتایج مطلوب است.  همچنین مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی استان، در حال کار برروی چالش‌های حوزه آب و فرونشست‌ها با همکاری سایر دانشگاه‌ها، استانداری و مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که اتفاقا یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در رویداد عصر امید هستند.

ابراهیم رحیمی بیان کرد: ۲۶ گروه منتخب از دانشگاه آزاد استان متشکل از ۴ شرکت فناور و خلاق، ۸ گروه و هسته پژوهشی، ۹ ایده و استات‌آپ و ۵ زیرساخت آزمایشگاهی با قوت در رویداد عصر امید شرکت خواهند کرد.بزرگ‌ترین هدف از برگزاری چنین رویدادی، شناسایی و معرفی نخبگان مستعد و جذب آن‌ها است که حقیقتا ظرفیت فوق العاده‌ای برای توسعه کشور هستند. اهمیت به این افراد و فراهم ساختن سرمایه به منظور اشتغال‌زایی از مواردی است که از این نمایشگاه دنبال می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: رویداد عصر امید نقطه شروعی در مسیر تحول دانشگاه آزاد اسلامی است و پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده با رفع نقاط ضعف احتمالی شاهد استمرار تکاپویی که در واحدهای سراسر کشور ایجاد شده است، باشیم.

انتهای خبر/

کد خبر: 1141758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =