کارآفرینی شرکت دانشگاه آزاد با مهارت‌آموزی به دانشجویان رشته معماری

مدیر عامل شرکت اینکوباتور معماری ایران از کارآفرینی این شرکت با آموزش مهارت‌های شغلی به دانشجویان رشته معماری خبر داد و گفت:

پروین احمدوند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که یکی از مشکلات دانشجویان این است که مهارت کافی برای ورود به بازار کار را ندارند، اظهار کرد: به همین دلیل، تصمیم گرفتم فضایی مانند اینکوباتور برای دانشجویان رشته معماری ایجاد کنم. منظور از اینکوبار فضایی است که نوزادان یا جوجه‌های نارس در آن قرار می‌گیرند تا آماده ورود به جهان شوند.

مدیر عامل شرکت اینکوباتور معماری ایران با اشاره به این که من ۱۰ سال است که مدرس دانشگاه هستم و از نزدیک شاهد افسردگی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان معماری به دلیل نداشتن شغل بوده‌ام، افزود: به همین دلیل، لازم است دانشجویان فضایی مشابه اینکوبار داشته باشند تا بتوانند اطلاعات و مهارت‌های خود را ارتقا داده و آماده ورود به بازار کار شوند.

دستاورد شرکت؛ تربیت دانشجویی که می‌توانند وارد بازار کار شوند

وی تصریح کرد: حاصل کار مجموعه ما نوعی کارآفرینی است که به دانشجویان کمک می‌کند ضمن یادگیری مهارت‌های کار، در مجموعه هم مشغول به کار شوند. همه اعضای مجموعه، دانشجویان خودم هستند. دستاورد شرکت ما، دانشجویانی هستند که توانستند وارد بازار کار شوند.

احمدوند با تاکید بر این که دانشجویان در پروژه‌های تحت نظارت شرکت فعالیت می‌کنند، یادآور شد: یکی دیگر از دستاوردهای شرکت پروژه‌های اجرایی معرفی شده به شرکت است که از دانشجویان برای پیشبرد آن‌ها استفاده می‌کنیم.

مدیر عامل شرکت اینکوباتور معماری ایران درباره درآمدزایی مجموعه گفت: درآمد شرکت از شهریه‌های پرداختی دانشجویان است. این شهریه‌ها تامین‌کننده هزینه‌هایی مانند اجاره‌بها و حقوق استادان آموزش‌دهنده است.

وی با بیان این که کشورهای دیگر هم این فضا را در دانشگاه‌ها فراهم می‌کنند که مهارت‌های لازم برای کار به دانشجویان داده شود، افزود: وقتی دانشجویان مهارت‌های لازم را نداشته‌ باشند، مجبور می‌شوند در صنف‌های نامربوط با رشته خود مشغول به کار شوند.

احمدوند با اشاره به این که دانشگاه آزاد فضای کار در اختیار شرکت قرار داده است، تصریح کرد: اما هیچ تسهیلات دیگری از دانشگاه دریافت نکرده‌ایم. قصد من این بود که زیر مجموعه دانشگاه قرار بگیرم تا مجموعه‌ قانونی بوده و دغدغه برخی موارد از بین برود. همچنین مدرک دانشجویان تاییدیه دانشگاه را داشته باشد.

مدیر عامل شرکت اینکوباتور معماری ایران با تاکید بر این که انتظار من این بود که مدرکی که به شرکت‌کنندگان در دوره ارائه می‌دهم، تاییدیه دانشگاه را داشته باشد، اظهار کرد: ما حاضر بودیم هزینه هم پرداخت کنیم تا تاییدیه دانشگاه را در مدارک خودمان داشته باشیم. در نتیجه، این همکاری دانشجویان بیشتری در دوره‌ها شرکت می‌کردند و برای دانشگاه هم درآمدزایی داشت؛ اما دانشگاه نپذیرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =