بومی‌سازی دستگاه‌ برش سنگ از طریق مهندسی معکوس

مدیر عامل شرکت سازه پرداز مروارید جنوب از مهندسی معکوس و بومی‌سازی یکی از دستگاه‌های برش سنگ با فناوری پیچیده و جدید در صنایع فرآوری سنگ خبر داد.

حسن تیموری، مدیر عامل شرکت سازه پرداز مروارید جنوب و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره طرح پژوهشی شرکت در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاکنون مهندسی معکوس و بومی‌سازی  یکی از دستگاه‌های برش سنگ با فناوری پیچیده و جدید در صنایع فرآوری سنگ است، چون نمونه خارجی در دسترس نبوده و مهندسی معکوس دشوار و همراه با تست و آزمایش انجام شده و البته این اقدامات در راستای دور زدن تحریم‌ها انجام شده است.

وی در پاسخ به این سوال که اقدامات انجام شده مشابه خارجی هم داشته است؟، افزود: این محصول نمونه خارجی دارد، اما در ایران یک دستگاه وجود داشته و امکان دسترسی به آن وجود ندارد.

دستگاه برش سنگ ایران صادر می‌شود

تیموری در پاسخ به این سوال که با توجه به اقدامات انجام شده مقدار ارزآوری برای کشور در زمینه فعالیت‌ها را توضیح دهید؟ تاکید کرد: این محصول در ایران نصب و راه اندازی شده و برنامه صادرات هم در آینده داریم. دو نمونه از این محصول تولید شده و هم‌اکنون مشغول به کار است. هدف از شرکت در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی معرفی محصول خود و اخذ حمایت از صنایع در راستای افزایش تولیدات است.

مدیرعامل شرکت سازه پرداز مروارید جنوب درباره روند برگزاری رویداد عصر امید و نمایشگاه‌های مشابه تاکید کرد: برگزاری این گونه رویدادها در حوزه توسعه فعالیت‌های پژوهشگران و ارتباط با صنعت می‌تواند موثر باشد. بعد از برگزاری نمایشگاه درباره مفید و موثر بودن آن می‌توان نظر داد و اصل کار با عنوان معرفی ایده‌های برتر به صنعت  ارزشمند و قابل تقدیر است.

حمایت ضعیف دانشگاه از فعالیت‌های دانش بنیان

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر درباره حمایت‌ها از فعالیت‌های دانش بنیان گفت: حمایت دانشگاه خیلی ضعیف است باید صندوقی مجزا وجود داشته باشد تا بتوان از ایده‌ها و طرح‌های شرکت های فناور و دانش بنیان حمایت کرد. هرچند برگزاری این رویدادها می‌تواند در ارتقای حمایت از صنعت نقش داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141783

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =