ساخت ۲۲۳ دستگاه تست صنعتی پیشرفته بر اساس مهندسی معکوس در دانشگاه آزاد

 مدیرعامل شرکت آرتا الکترونیک از ساخت ساخت ۲۲۳ دستگاه تست صنعتی های-تک بر اساس مهندسی معکوس در شرکت دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: ۸۰ درصد بازار داخل دستگاه‌های تست صنعتی در دست این شرکت است.

آرتا رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که حوزه فعالیت شرکت ساخت دستگاه‌های تست و لوازم آزمایشگاهی است، اظهار کرد: از سال ۷۲ فعالیت خود را آغاز کردیم و تاکنون بیش از ۲۲۳ نوع دستگاه تست بر اساس مهندسی معکوس تولید کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آرتا الکترونیک با اشاره به این که برای حدود ۱۷ زمینه کاری در صنعت، دستگاه تولید کرده‌ و به کارخانجات و واحدهای تولیدی ارائه داده‌ایم، افزود:  این دستگاه‌ها در صنایعی مانند لوازم خانگی، وسایل گازسوز، سیم و کابل، سیم لاکی، خودرو، سیستم‌های برودتی و حرارتی و اسباب‌بازی کاربرد دارند.

وی با ذکر مثالی یادآور شد: دستگاه «های پات (ولتاژ)»، دستگاهی است که در صنعت لوازم خانگی مصرف زیادی دارد و با ایجاد ولتاژ بالا برای تست عایق بودن لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای نخستین بار در سطح بین‌المللی، میلی آمپر این دستگاه قابل تنظیم است. در حالی که دستگاه‌های مشابه‌ خارجی میلی آمپرشان انتخابی است و باید روی عدد خاصی باشد، دستگاه ما از صفر تا ۲۰۰ میلی آمپر قابل تنظیم است. همچنین از نظر هزینه‌ای، بسیار مناسب‌تر از مشابه خارجی خود است و طراحی ظاهری آن به صورتی است که قابل تشخیص از مشابه خارجی نیست.

رجبی درباره دیگر محصولات شرکت آرتا گفت: دستگاه تست لیکیج یکی دیگر از دستگاه‌های ماست که برای لوازم خانگی استفاده می‌شود. دستگاه تست سیم و کابل و دستگاه انعطاف‌پذیری و باندینگ در دمای منهای ۱۸ درجه هم از جمله تولیدات بومی‌سازی‌شده این شرکت هستند.

۸۰ درصد بازار داخل دستگاه‌های تست در دست شرکت دانشگاه آزاد

 مدیرعامل شرکت آرتا الکترونیک با تصریح بر این که ۸۰ درصد بازار داخل دست شرکت ماست، افزود: اغلب محصولاتی که ما تولید کرده‌ایم، مشابه خارجی دارد و بومی‌سازی شده است؛ اما در بین مشابه‌های داخلی، هیچ شرکتی به تیراژ ما تولید ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک دستگاه کنج آزمون هم چند سال پیش تولید کردیم که مشابه خارجی ندارد. و کاربرد آن در محصولات گرمازا است، هیترها، گرم‌کن‌ها چه گازسوز و چه برقی. با حدود هزار سنسور حرارت اطراف را اسکن می‌کند و نشان می‌دهد که چقدر تشعشع برای دیواره‌ها و کف دارد؟ آیا باعث صدمه به محیط اطراف می‌شود یا نه؟

رجبی با تاکید بر این که صادرات به صورت غیرمستقیم داشته‌ایم، گفت: تاجر ایتالیایی محصول ما را از ایران برده و با برند خودش می‌فروشد. رقم درآمدزایی از این صنعت نامحدود است چون کمتر ۱۰۰ شرکت در دنیا در این زمینه فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آرتا الکترونیک با بیان این که ما در کشور خودمان محدودیت مصرف داریم، چون کارخانجات و واحدهای تولیدی داخلی محصول ما را خریداری کرده و اشباع شده‌اند، اظهار کرد: اما این صنعت بسیار پر سود است و می‌توان از ظرفیت‌های جهانی استفاده کرد. اگر حمایت دولتی برای صادرات وجود داشته باشد، هم ارزآور است و هم اشتغال‌زایی بالایی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =