یمن: پهپاد نیروی هوایی عربستان را سرنگون کردیم

ارتش یمن از سرنگونی سومین پهپاد متجاوز عربستان سعودی در شمال غرب یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از سرنگونی یک پهپاد متعلق به عربستان سعودی در شمال یمن خبر داد.

او امروز سه شنبه در حساب توییتری خود اعلام کرد که پدافند ارتش یمن یک فروند پهپاد متعلق به نیروی هوایی عربستان سعودی را حین انجام مأموریت خصمانه و جاسوسی که نقض توافق آتش بس دو ماهه است، در منطقه مرزی نجران شناسایی و منهدم کرده است.

بیشتر بخوانید 

عربستان: پیشرفت کمی در مذاکرات با ایران داشتیم

سریع گفت که این عملیات بامداد امروز صورت گرفته است و طی آن، پرنده متجاوز سعودی، با موشک بومی زمین به هوا سرنگون شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته که در آینده، ویدیو و تصاویر این عملیات و جزئیات پهپاد را منتشر خواهد کرد. گفتنی است این سومین پهپاد است که ارتش یمن طی یک هفته منهدم می‌کند.

بامداد امروز یک پهپاد ساخت چینی ائتلاف سعودی بر فراز شهر صنعاء رهگیری و منهدم شد و روز قبل نیز پدافند یمن یک پهپاد ترکیه‌ای متعلق به نیروی هوایی سعودی از نوع «کارایِل» را سرنگون کرده بود.

تا 10 روز دیگر آتش بس دو ماه بین ائتلاف متجاوز سعودی و متحدان یمنی و بین دولت نجات ملی یمن و انصارالله تمام می‌شود و به رغم امکان تمدید مجدد آن، ولی عربستان سعودی در حال تشدید اقدامات ناقض توافق است و ارسال پهپاد و ایجاد موانع و استحکامات از جمله مصادیق نقض توافق در جبهه‌هاست.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1141812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =