آئین‌نامه واردات خودرو در کمیسیون صنایع مجلس بررسی می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از بررسی رئوس کلی آئین‌نامه واردات خودرو در این کمیسیون خبر داد و گفت: احتمالا قیمت تمام‌شده خودروهای وارداتی،‌ عموما بین 7 تا 20 هزار دلار خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: در جلسه امروز با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، آخرین وضعیت تولید و قیمت مواد غذایی و بازار خودرو مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

اخبار بازار خودرو/ سرانجام قیمت‌ها در آینده چه می‌شود؟

وی افزود: درباره وزارت صنعت، رئوس کلی دستورالعمل دولت برای واردات خودرو مورد بررسی قرار گرفت، اما چون دستورالعمل هنوز نهایی نشده، قرار شد پس از آماده شدن ابتدا به کمیسیون صنایع و معادن ارائه شود و بعد از دریافت نظرات کارشناسی کمیسیون، در دولت بررسی و تصویب شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بخش‌هایی از سرفصل‌های کلی این دستورالعمل گفت: مهم‌ترین نکته در این دستورالعمل این است که واردات باید به گونه‌ای انجام شود که پاسخگوی نیازهای واقعی جامعه باشد؛ همچنین، تیراژ خودروهای وارداتی محدود نخواهد بود و سقف و کف نخواهد داشت و قیمت تمام شده خودروها نیز بین 7 تا 20 هزار دلار خواهد بود.

سیاهکلی تصریح کرد: البته واردات خودروهای با قیمت تمام شده بالاتر از 20 هزار دلار نیز ممنوع نیست، اما طبیعتاً تعرفه آنها بالا خواهد بود و اصل نیز بر واردات خودروهایی است که توان خرید آنها از سوی اقشار متوسط جامعه باشد.

وی اظهار داشت: در این دستورالعمل برای خودروهای با سوخت پاک،‌ از قبیل هیبریدی و برقی تعرفه‌های پایینی در حد 5 درصد در نظر گرفته شده است؛ در کل، برای خودروهای در کلاس پایین‌تر، تعرفه‌ پایین‌تر و برای خودروهای در کلاس بالاتر، تعرفه‌ بالاتر در نظر گرفته خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره زمان ارائه پیش‌نویس آیین‌نامه واردات خودرو به این کمیسیون گفت: زمان مشخصی تعیین نشده؛ اما اعضای کمیسیون تأکید کردند که هرچه سریع‌تر این کار انجام شود و کار به نیمه دوم سال نیفتد تا زمینه تنظیم بازار خودرو و بهره‌مندی مردم از آن هرچه سریع‌تر فراهم شود.

سیاهکلی همچنین با اشاره به بررسی بازار محصولات کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون صنایع و معادن عنوان کرد: در این زمینه، موضوع قیمت آرد و سهمیه‌بندی آن مطرح شد که وزیر جهاد ضمن تأکید براینکه محدودیتی برای تأمین آرد در بازار وجود ندارد، این نکته را گفت که آرد صنف و صنعت به قیمت آزاد فروخته می‌شود و در رابطه با نان معمولی هم، عرضه نان به مردم همچنان به قیمت قبلی است و مابه‌التفاوت نرخ آرد آزاد و یارانه‌ای از سوی دولت به نانوایان پرداخت می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1141815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 0
      اگر دولت گمرکی خودرو رو پایین نیاره شماره ارزونترین خودرو وارداتی که کیفت هم داشته باشه کمتر از ۶۰۰ م نیست حال چطور بر بازار داخل تاثیر میذار دولت مردا بگن مات بدونن ،،مگر اینک دولت حداقل تا مدتی بفکر درامد از واردات نباشه
    • افشین IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 0
      چرا ما مثل همه دنیا رفتار نمکنیم چرا با این وضعیت بازار و اقتصاد مردم گمرکی،،تعرفه مالیات چرا بالاست چرا حداقل برا ی مدتی از این قوانین من دراری نمگذرید شاید ملت ی ماشین خوب ب خودشون ببینن چرا باید گمرکی مالیات پرداخت کنیم همه چیز این کظور بر عکسه دنیاست
    • مسعود IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 0
      به اندازه قیمت ی ماشین باید پول به دولت بدی برا واردات بعد میگن دلال مافیا تمام این وضع اشفته دست خود دولت با تعرفه مالیات قیمت ی ماشین دو برابر میکنن بعد صحبت از دلال مافییا میکنن شما چرا پول دوتا ماشین از مردم میگیرینن ب اسم قانون
    • احمد IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 0
      فرق دولت با دلالال تو بازار چی اون خودرو داخلی رو دو بابر قیمت میده دست مردم دولت خودرو وارداتی ب اسم مالیات دو بابر میده دست مردم یک نفر بگه فرقشون چی ما مردم بدونیم کدوم ارزونتر میدن