تاثیر داروی نقرس به مقابله با نارسایی قلبی

به گفته محققان، فواید ضد التهابی یک داروی رایج نقرس ممکن است به نجات جان بیماران نارسایی قلبی کمک کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به گفته محققان این مطالعه، داروی رایج نقرس موسوم به «کلشی سین»، همچنین می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته مغزی را در بیمارانی که شریان‌هایشان با کلسترول مسدود شده است، کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:

علائم هشدار دهنده‌ای که نشان می‌دهد قلب شما درست کار نمی‌کند

دکتر «کنت بیلچیک»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ویرجینیا، گفت: «سیگنال سودمندی کلشی سین در این بیماران بسیار چشمگیر بود، و من انتظار دارم که این یافته‌ها تأثیر کاملاً قابل توجهی بر مراقبت بالینی در نارسایی قلبی و تحقیقات آینده برای بیماران مبتلا به این بیماری داشته باشد.»

برای این مطالعه، محققان سوابق بیش از ۱۰۰۰ بیمار بستری شده در مرکز پزشکی دانشگاه را بین مارس ۲۰۱۱ تا فوریه ۲۰۲۰ به خاطر تشدید نارسایی قلبی، که زمانی رخ می‌دهد که قلب نتواند خون کافی را در بدن پمپاژ کند، تجزیه و تحلیل کرد.

نرخ زنده ماندن برای کسانی که کلشی سین به خاطر عود نقرس دریافت کرده بودند، تقریباً ۹۸ درصد بود، در حالی که برای کسانی که کلشی سین دریافت نکرده بودند، کمتر از ۹۴ درصد بود.

بسیاری از بیماران مبتلا به نارسایی قلبی نیز مبتلا به نقرس هستند؛ نقرس نوعی آرتریت است که به دلیل تجمع کریستال‌های اسید اوریک در مفاصل ایجاد می‌شود.

درمان‌های رایج برای نقرس شامل کلشی سین، استروئیدها و داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند آسپرین و ایبوپروفن است. با این حال، استروئیدها و NSAID ها معمولاً به بیماران نارسایی قلبی داده نمی‌شوند زیرا می‌توانند علائم نارسایی قلبی را بدتر کنند.

به گفته محققان، کلشی سین ممکن است با کاهش التهاب در قلب و عروق خونی، برای بیماران نارسایی قلبی مفید باشد.

بیلچیک گفت: «این نتایج اهمیت مکانیسم‌های التهابی جدید در نارسایی قلبی را برجسته می‌کند.»

به گفته محققان، کلشی سین دارویی با خواص ضد التهابی است که به طور بالقوه می‌تواند التهاب شدیدی را در بیمارانی که با نارسایی قلبی در بیمارستان بستری می‌شوند، کاهش دهد.

منبع: هلث نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1141840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =