روش درست شانه زدن موها برای حفظ سلامتی و شادابی آن

اگر می‌خواهید بدانید که روش درست شانه زدن موها چگونه است و چه ویژگی‌هایی دارد، پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بیشتر افراد تصور می‌کنند که شانه زدن موها کار ساده‌ای است و صرفا باید دندانه‌های شانه یا برس را از میان موها عبور داد، اما شانه زدن موها به ظرافت و دقت خاصی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

ورزش‌های ساده و فوق العاده موثر برای شادابی و زیبایی مو

حتی امروزه روش‌ها، محصولات و ابزارهای خاصی برای شانه زدن موها عرضه شده‌اند که با استفاده درست از آنها می‌توان از شکنندگی و دوشاخگی انتهای موها جلوگیری کرد.

اگر می‌خواهید بدانید که روش درست شانه زدن موها چه ویژگی‌هایی دارد، پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

شانه مناسب را انتخاب کنید

شانه‌ای که برای موها انتخاب می‌کنید، باید با اهداف و خواسته‌های شما از شانه زدن موها و همچنین ویژگی موهای شما سازگار باشد. پس اگر شانه نامناسبی انتخاب کنید، درنهایت باید منتظر گره‌خوردگی موها و مشکلات دیگر باشید. برای مثال، برس‌هایی که با استفاده از موهای طبیعی یا مصنوعی ساخته شده‌اند، تارهای مو را صاف می‌کنند و موهای وزشده را به حالت ایستا می‌رسانند، اما موها در حالت خیس و مرطوب هرگز نباید با این نوع از برس‌ها تماس داشته باشند.

برس‌های از نوع Paddle یا Denman هم برای باز کردن گره موهای فرفری مناسب هستند، اما کاربرد خوبی برای حالت‌بخشی به موها ندارند.

علاوه بر اینها، انتخاب شانه یا برس مناسب به بافت و استحکام موهای شما نیز بستگی دارد. موهای ضخیم‌تر و مستحکم‌تر طبیعتا به شانه یا برس قوی‌تری نیاز دارند، درحالی که شانه‌های سبک یا برس‌های لطیف ساخته‌شده از موی طبیعی برای موهای نازک و ظریف مناسب هستند.

برای شانه زدن موها برنامه‌ریزی روزانه داشته باشید

همان‌طور که مسواک زدن در طول شبانه‌روز براساس یک برنامه منظم انجام می‌گیرد، شانه زدن موها نیز باید برنامه مشخص و منظمی داشته باشد. هنگام شانه زدن موهای بلند نیز ابتدا موها را به چهار بخش تقسیم کنید و آن قسمت‌هایی از مو را که نیاز به دستکاری ندارند، با کلیپس ببندید تا جلوی دست شما نباشند. این ترفند ساده هم در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند، هم باعث می‌شود که تلاش‌های شما به نتیجه بهتری برسد و هم شرایط مناسبی برای باز کردن کامل گره موها فراهم می‌سازد.

قبل از این‌که شانه زدن موها را شروع کنید، بهتر است از یک کرم یا روغن حالت‌دهنده کمک بگیرید تا از این طریق رطوبت موها را بیشتر کنید و احتمال شکستن موها را کاهش دهید. اگر موهای بلندی دارید، ابتدا از باز کردن گره‌های شکل‌گرفته در انتهای بیرونی موها شروع کنید و بعد به سمت بالا حرکت کنید. کسانی که این ترفند ساده را جدی نمی‌گیرند، به‌راحتی احتمال شکستن موها و آسیب‌دیدگی موها را افزایش می‌دهند.

زیاده‌روی در شانه زدن موها نیز به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، زیرا می‌تواند باعث ریزش موها، شکنندگی تارهای مو و کم‌پشت شدن بخش‌هایی از موهای شما شود.

شانه نکردن موها برای روزهای متوالی هم پیامدهای مخربی برای موها دارد. بنابراین همیشه تعادل لازم را در شانه زدن موها حفظ کنید.

موها را در حالت خشک شانه کنیم یا در حالت مرطوب؟

روش‌های شانه کردن موها به نوع و بافت موها بستگی دارد. برای مثال، افراد دارای موهای فرفری و مجعد باید از شانه کردن موها در حالت کاملا خشک خودداری کنند. این افراد ابتدا باید گره‌های بزرگ مو را با انگشتان دست باز کنند و سپس از شانه‌های دندانه‌بزرگ یا شانه‌های گره‌بازکن در کنار محصولات مرطوب‌کننده مو برای شانه زدن موها کمک بگیرند.

اما افراد دارای موهای صاف همیشه باید موها را در حالت خشک شانه کنند، زیرا در غیر این‌ صورت به‌سادگی موهای خودشان را در معرض آسیب‌دیدگی قرار خواهند داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =