اهداف رویداد عصر امید منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است/ اشتغال‌آفرینی، رویکرد جدید دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بیان کرد: رویکرد جدید دانشگاہ آزاد اسلامی اشتغال زایی از طریق‌مختلف مثل راہ اندازی سراهای نو آوری، دانشکدہ مهارتی و... است.

محمود دوستدار رئیس دانشگاہ آزاد اسلامی استان گیلان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه دانشگاہ آزاد اسلامی یکی از دستاوردھای انقلاب اسلامی است گفت: دانشگاه آزاد مولود انقلاب اسلامی است، بنابراین باید در راستای اهداف انقلاب حرکت کرده و در تمام حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فناوری دستاوردهای مختلفی بوده؛ میلیون‌ها نفر از فارغ‌التحصیلان کشور در دانشگاه آزاد فارغ‌التحصیل شده اند، در ارتقای درجه‌بندی علمی کشور ما در سطح جهان در موضوعات مختلف دانشی، نقش دانشگاه آزاد، برجسته‌ای است. 

وی افزود: گستردگی فعالیت‌های دانشگاه آزاد که در سطح کشور و حتی خارج از کشور شعباتی را دارد، نشان از استقبال بی‌نظیر مردم از این دانشگاه مردمی بوده است. یک دانشگاه موفقی بوده که بدون اینکه ریالی از دولت‌ها اعتباری بگیرد، صرفاً از طریق کسب درآمد از شهریه، کمک‌های خیرین توانسته این افتخار را در کشور کسب کند و دانش را به در خانه‌های مردم ببرد. ولی آنچنان که باید و شاید این ظرفیت‌ها که ایجاد شده و دستاوردهایی که داشته در معرض نمایش عموم قرار نگرفته است. صرفاً کسانی که در دانشگاه فعالیت می‌کردند از آن پیشرفت‌ها آگاهی دارند.

دوستار با تاکید بر این‌که عصر امید صرفاً یک نمایشگاه نیست اضافه کرد: رویدادهای مختلف علمی فرصت مناسبی است که این ظرفیت‌ها و این پیشرفت را در معرض عموم قرار داد و امیدواری را در جوانان ایجاد کرد که دانشگاه آزاد نسبت به آینده و سرنوشت آنان بی‌تفاوت نیست، رویکرد جدید دانشگاہ آزاد اسلامی اشتغال زایی از طریق‌مختلف مثل راہ اندازی سراهای نوآوری و دانشکدہ مهارتی و... است تا صرفاً محلی برای صدور مدرک تحصیلی محدود نباشد و سعی کند با ارتباط گیری با صنعت با خدمات و اجرای طرح‌های مختلف از جمله همین پویش زمینه اشتغال فارغ التحصیلان را برای ما فراهم کند. 

دوستار اذعان کرد: خانواده‌ها عمدتاً برای اینکه فرزندانشان در زمینه اشتغال مناسبی در جامعه فراهم شود به دانشگاه می‌فرستند، لذا دانشگاه باید آنقدری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان را توانمند سازد که بتوانند به راحتی در صنعت و خدمات، نیازمندی‌های آن‌ها برطرف کند. لذا در رویکرد جدید این اهداف را در نظر داریم و آموزش راه‌اندازی کسب و کار یکی از بحث‌هایی است که در نظر داریم و استان گیلان هم در راستای تحقق سیاست‌های سازمان مرکزی همگام با آن بسترسازی مناسبی را در استان انجام داده که نمونه‌اش مشارکت در همین رویداد مهم گام دوم به عنوان عصر امید است در آغاز چله دوم فعالیت دانشگاه آزاد که اهدافش منطبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. 
 

رئیس دانشگاہ آزاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه بسیاری از واحدھا و مراکزی کہ درسطح استان وجود دارند نوپا ھستند خاطر نشان کرد: دانشگاه نوپا است. بسیاری از واحدها و مراکزی که در سطح استان وجود دارد، عمر خیلی از آن‌ها از ده سال نمی‌گذرد. بنابراین اگر ما بخواهیم که دانشگاه را به سطحی برسانیم که فعالیت محور باشد و بتواند از نتایج دانش، ثروت در جامعه ایجاد کند، باید اجازه داد دانشگاه مراحل رشد را طی کند، یعنی دانشگاه‌های آموزش محور به دانشگاه‌های پژوهش محور و بعد از آن به دانشگاه‌های کارآفرین محور و تولید ثروت برسند. این فرایند باید طی شود، نمی‌شود که در آغاز کار دانشگاه را یک‌مرتبه به دانشگاه فناور محور ارتقا داد. 

وی با اشاره به اینکه برخی واحد ھای استان گیلان نیاز به طی کردن مسیر رشد با سرعت بیشتری دارند اظهار کرد:بعضی از واحدهای ما به‌خصوص در استان گیلان، بیشتر در محور آموزش محور و نهایتا پژوهش محور هستند. بنابراین باید کمک کنیم این مسیر رشد را با سرعت بیشتری طی کند و از شرایطی که صرفا دانشجو بپذیرند و آموزش بدهند و به ترویج آموزش مشغول شوند، از این مرحله باید عبور کرد. 

او در پایان تاکید کرد: اگر ما بتوانیم با بسترسازی، سریع‌تر از این ضعف‌ها عبور کنیم و به کمال دانشگاه برسیم، که نسل چهارم است، می‌تواند انتظارات را برآورده کند و دانشگاهی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی داشته باشیم.

خبرنگار: دیبا شعاعی دیلمی

کد خبر: 1141858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =