تولید اولین بازی ژانر اکشن کشور توسط محققان دانشگاه آزاد/ با «ناقوس سیاه» به جنگ گروه‌های تروریستی بروید

محققان دانشگاه آزاد اسلامی موفق به تولید بازی «ناقوس سیاه» در ژانر اکشن شده‌اند، این بازی اولین بازی با گرافیک بالای کشور است و با کیفیت مشابه نمونه خارجی ارائه شده است.

آرمین هاشم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه شرکت رایموند هنر پویان یک شرکت تخصصی در حوزه تولید و عرضه بازی‌سازی موبایلی است، اظهار کرد: بازی‌های موبایلی معمولا به صورت رایگان عرضه و به عنوان بازی‌های Games as a Service یا بازی به عنوان یک سرویس  معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: مخاطبان می‌توانند به صورت رایگان این بازی را در پلتفرم اندروید دانلود کنند، صاحب محصول از طریق تبلیغات مجازی داخل برنامه یا فروش محصول می‌تواند کسب درآمد داشته باشد.

مدیر عامل شرکت رایموند هنر پویان گفت: بازی «ناقوس سیاه» به عنوان بازی اصلی شرکت ما به شمار می‌رود و در نمایشگاه عصر امید ارائه خواهد شد. این بازی به صورت اول شخص در ژانر اکشن جنگی و داستان محور است و مخاطب در نقش یکی از ماموران سازمان، تلاش می‌کند از نقشه‌های شوم یک گروه تروریستی جلوگیری کند.

وی افزود: بازی ناقوس سیاه در سطح کیفیت جهانی به بازار ارائه شده است. این بازی تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار بار در گوگل پلی بدون هیچ تبلیغی دانلود شده و مخاطب جذب کرده است. تکنولوژی ما در حد شرکت‌های بین‌المللی است؛ به‌طوری که می‌توان ادعا کرد نمونه بازی در داخل کشور با چنین قدرت گرافیکی وجود ندارد.

هاشم‌زاده بیان کرد: بازی‌های موجود در بازار با کیفیت‌های پایین‌تر پس از ما توانسته‌اند بازی‌های خود را به بازار ارائه کند. گرافیک و کیفیت بصری بازی در ایران نظیر نداشته و این بازی از موتور آنریل برای ارائه این سطح از کیفیت بهره می‌برد.

وی اضافه کرد: در داستان این بازی مخاطب در نقش ۴ شخصیت عضو سازمان ناقوس سیاه ایفای نقش می‌کند. تک تک شخصیت‌های داسنان، شخصیت پردازی منحصر به فرد خود را دارند. مخاطب در مراحل بازی با وقایع جذابی که انتظار سازمان است، مواجه می‌شوند.

هاشم‌زاده ادامه داد: مخاطب در داخل بازی می‌تواند از تنوع بالای سلاح‌ها استفاده کرده و با مکانیزم شخصی‌سازی، سلاح‌های خود را بر حسب نیاز شخصی‌سازی و استفاده کند. در این بازی بیش از ۱۸ سلاح برنامه‌ریزی، طراحی و انیمیت شده که مخاطب در این نسخه می‌تواند ۱۲ قبضه اسلحه را تجربه کند. 

تولید اولین بازی ژانر اکشن کشور توسط محققان دانشگاه آزاد/ با «ناقوس سیاه» به جنگ گروه‌های تروریستی بروید

وی درباره مزایای بازی ناقوس سیاه گفت: این بازی دارای گیم‌پلی ریلی بوده و دشمنان سازمان نیز دارای هوش مصنوعی مجزا است.طراحی محیط بازی زیبا و کیفیت بالا بوده و مراحل بازی را به زیبایی روایت کرده‌اند؛ به طوری که احساسات داستان و وقایع را به خوبی به مخاطب منتقل می‌کنند. 

تولید اولین بازی ژانر اکشن کشور توسط محققان دانشگاه آزاد/ با «ناقوس سیاه» به جنگ گروه‌های تروریستی بروید

مدیر عامل شرکت رایموند هنر پویان گفت: در حال حاضر بازی ناقوس سیاه در مقایسه با بازی‌های مشابه خارجی، یک چهارم محتوا دارد؛ اما این بازی با توجه به اینکه یک تیم ۵ نفره در شهرستان روی آن کارکرده‌اند، اقدام خوبی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: مجموعه از ۱۵ عضو تشکیل شده که در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز مستقر هستیم. تا کنون بیش از ۶۰ هزار بار محصولات ما دانلود شده است. قبل از اینکه محصولی با برند خودمان تولید کنیم، به صورت خدماتی و فروش سرویس با خارج از ایران همکاری داشتیم، به طوری که بخشی از امور مربوط به پروژه‌های خارجی توسط محققان دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شد.

مدیر عامل شرکت رایموند هنر پویان گفت: در ابتدا این کارها کوچک‌تر بود اما به مرور زمان به بخش هنری یک محصول خارجی منتج شد. ما به این نتیجه رسیدیم چنین اقداماتی ارزش افزوده برای کشورمان ندارد به همین منظور بر تولید محصولات مبتنی بر ارزآوری برای کشور تمرکز کردیم. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1141866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =