عایق ساختمانی با استفاده از فناوری نانو در دانشگاه آزاد اسلامی تولید شد

مدیر عامل شرکت آکو رزین نامدار گفت: عایق‌های سنتی کارایی لازم را نداشت. در نتیجه نیاز بود تا دانش و تکنولوژی نوینی با استفاده از حوزه نانو جایگزین مدل‌های قدیمی شود. 

مهدی درزی پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ با بیان اینکه شرکت آکو رزین نامدار با محصول رنگ عایق و آب گریز نمای ساختمان در رویداد عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده است، اظهار کرد: ارائه خدمات در قالب مشاوره، اصلاح و همفکری در اجرای طرح‌ها با سایر شرکت‌ها و کارخانه‌ها از سایر محصولات این شرکت دانش بنیان است. 

وی درباره کاربرد محصول عایق حرارتی و رطوبتی در راستای حل مشکلات صنایع و کشور بیان کرد: در گذشته ساختمان سازان و کارفرمایان از عایق‌های سنتی موسوم به ایزوگام در ساختمان‌ها استفاده می‌کردند که کارایی لازم را نداشت. در نتیجه نیاز بود تا دانش و تکنولوژی نوینی با استفاده از حوزه نانو جایگزین مدل‌های قدیمی شود. 

درزی با اشاره به مشکلات و ضعف‌های استفاده از ایزوگام های قدیمی و سنتی در ساختمان‌های مسکونی و شهری عنوان کرد: عایق‌های سنتی مانند ایزوگام شاید در شرایط و آب و هوای  مختلف قابلیت استفاده را داشته باشند؛ اما طول عمر و دوام لازم را ندارند و انتظارات صنایع مختلف را برآورده نمی‌کنند. از سوی دیگر رنگ عایق که اصولا تیره و سیاه بود باعث جذب نور خورشید و انتقال گرما به ویژه در فصل‌های گرم بود. همچنین به دلیل رنگ تیره در نمای ساختمان تاثیر نامطلوب  می‌گذارد.

این پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی با ذکر مثالی عنوان کرد: تنوع و استفاده از رنگ های مختلف به ویژه در استان‌های نواحی شمالی به دلیل وجود ساختمان‌های ویلایی نیازمند زیبایی بیشتر  برای حفظ نمای شهر است. در نتیجه رنگ های آب گریز و عایق‌های رنگی بیشتر در این نواحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه ایزوگام در ایران قیمت بسیار ارزانی دارد؛ اما کیفیت بالایی ندارد، گفت: ایزوگام از مازود که شاخه انتهای پلیمر از پسماندهای نفتی است، تولید می‌شود. ایران نیز کشوری نفت خیز است در نتیجه بسیار دور از ذهن نیست که ایزوگام قیمت پایینی داشته باشد. 

به گفته درزی؛ شرکت آکو رزین نامدار با تولید عایق جدید بر پایه نانو باعث ایجاد نمای شهری و زیبایی آن می‌شود. همچنین نسبت به مشابه خارجی حدود ۳۰ یا ۴۰ درصد کاهش قیمت ضمن توان رقابت برابر با آنها را نیز دارد.

مدیر عامل شرکت آکو رزین نامدار ادامه داد: تمامی محصولات این شرکت ثبت اختراع شده‌اند. به عنوان مثال این محصولات از دفتر بررسی و ارزیابی پژوهشی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری و مرکز ثبت نوآوری و گام نوین دانشگاه علم و صنعت مجوز تولید و تاییدیه دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر  محصول رنگ های آب گریز و عایق های نانو  تولید نیمه صنعتی دارد و در آینده این عایق رطوبتی می‌تواند بخشی از نیاز بازارهای داخلی را تامین کند چرا که اکنون نیز فروش خوبی دارد و بخش عمده‌ای بازار این حوزه را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =