استقرار بیش از ۵۰ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اردبیل/ واحد اردبیل ۲۰۰ عنوان محصول دانش‌بنیان تولید می‌کند

رئیس سرای نوآوری دانشگاه آزاد اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اردبیل مستقر هستند که بیش از ۲۰۰ محصول خروجی این شرکت‌ها است.

استقرار بیش از ۵۰ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اردبیل/ واحد اردبیل ۲۰۰ عنوان محصول دانش‌بنیان تولید می‌کند

بابک پردل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در اردبیل گفت: رسالت اصلی سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، حمایت از ایده و رسیدن آن به مرحله تجاری سازی و ورود به بازار است.

وی با تاکید بر این‌که یک طرح فناورانه جهت رسیدن به مرحله تجاری‌سازی بایستی سه مرحله پیش رشد، رشد و پسا رشد را طی کند، افزود: این سه مرحله در کنار هم اکوسیستم فناوری را تکمیل می‌کنند که در مرحله پیش رشد که بین شش ماه تا یک سال طول می‌کشد، خود مرکز به عنوان شتاب دهنده عمل کرده و افراد صاحب ایده را آموزش می‌دهد تا طرح خود را به مرحله آزمایشگاهی برساند.

رئیس سرای نوآوری دانشگاه آزاد اردبیل ادامه داد: صاحبان ایده و فناوران بعد از ساخته شدن نمونه اولیه، محصول خود را وارد مرحله رشد کرده که این مرحله نیز یک تا سه سال زمان لازم دارد تا با اخذ مجوزهای لازم، نوع نیمه صنعتی آن تولید شود.

پردل با اشاره به نقش سرای فناوری دانشگاه آزاد در مرحله سوم یا همان پسارشد، افزود: این مرکز با پیشنهاد ۱۰ مدل همکاری با صاحبان ایده و محصول وارد مذاکره می‌شود تا با حمایت و پشتیبانی خود از فناوران محصولات دانش بنیان را وارد بازار عرضه کند.

وی همچنین با عنوان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ هسته، واحد فناور و شرکت دانش بنیان در هفت حوزه سلامت، گردشگری، صنایع خلاق هنری، دیجیتالی، انرژی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و حوزه آب‌های دامنه سبلان در مرکز رشد دانشگاه آزاد مستقر هستند، گفت: از این ۵۰ شرکت، چهار شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید قطعات خودرو، گیاهان دارویی، انرژی و مواد سلولزی فعالیت دارند.
این مقام مسئول ادامه داد: بیش از ۲۰۰ نوع محصول که ۸۶ نوع آن تجاری سازی شده و در بازار عرضه می‌شود خروجی فعالیت ۵۰ شرکتی است که مستقر در مرکز رشد هستند.

رشد چشمگیر دانشگاه آزاد اردبیل در زمینه فناوری

رئیس سرای نوآوری دانشگاه آزاد اردبیل با اشاره به اینکه مرکز رشد این دانشگاه، زیرمجموعه سرای نوآوری است، گفت: توانستیم در سالجاری در کنار سایر واحدها از جمله تهران، مشهد، اصفهان، اراک و اهواز به عنوان مرکز رشد سطح یک قرار گیریم که این امر نشان از رشد دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال اخیر در زمینه فناوری است.
پردل همچنین با اشاره به اینکه هدف ما تجلی دانشگاه‌های نسل سوم‌ و تلاقی علم و صنعت و همچنین ارزش آفرینی و هم افزایی علم و ثروت است، گفت: از این جهت ما در این مرکز دانشجویان دارای طرح، ایده و خلاق و نوآور را پرورش داده و حمایت می‌کنیم تا ایده خود را تبدیل به پدیده کنند.

ارائه تسهیلات حمایتی برای فناوران


رئیس سرای نوآوری دانشگاه آزاد اردبیل تصریح کرد: ما این ایده ها را جذب و با امکانات و بسترهایی از جمله ارائه تسهیلات ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریالی، امکانات آزمایشگاهی و آفیس و غیره تلاش می‌کنیم تا اهداف نهایی و کارآفرینی توسط دانشگاه آزاد واحد اردبیل تحقق پیدا کند.

خبرنگار: شیوا نوری

انتهای خبر/ 

کد خبر: 1141888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =