کسب گواهینامه بین‌المللی توسط آزمایشگاه بتن و مصالح ساختمانی واحد تبریز

مدیر ارشد آزمایشگاه‌های همکار استاندارد دانشگاه آزاد تبریز از کسب گواهی ایزو ۱۷۰۲۵ توسط آزمایشگاه بتن و مصالح ساختمانی این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: داشتن این گواهی آزمایشگاه را در فضای رقابتی، یک سر و گردن بالاتر از سایر آزمایشگاه‌ها قرار می‌دهد.

سید کمال سیدی صاحباری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که سیاست‌های دانشگاه آزاد در سال‌های اخیر با توجه به ضرورت حضور دانشگاه در صنعت و افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای تغییرات داشته است، اظهار کرد: واحد تبریز سال ۹۷ در همین راستا، اقدام به دریافت گواهی همکار استاندارد استانی در زمینه بتن و مصالح ساختمانی از اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی کرد.

رئیس مرکز خدمات و تحقیقاتی دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی با اشاره به این که واحد تبریز دانشگاه آزاد در راستای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده و همچنین حضور و رسوخ بیشتر در بازار هدف که بازار صنعت ساختمان و مصالح وابسته بود، اقدام به اخذ و استقرار گواهی مدیریت و کیفیت آزمایشگاه بر اساس الگوی استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از انجام اقدامات لازم، رفع نقایص و ناهماهنگی‌های پیش آمده و گذراندن ممیزی‌های مختلف، موفق شدیم در سال ۹۹ به عنوان اولین واحد دانشگاه آزاد اسلامی، به صورت مستقل موفق به اخذ گواهی ایزو ۱۷۰۲۵ شویم.

مدیر ارشد آزمایشگاه‌های همکار استاندارد دانشگاه آزاد تبریز با تصریح بر این که مهم‌ترین تجهیزات موجود در آزمایشگاه بتن و مصالح ساختمانی شامل انواع جک‌های بتن‌شکن، اسپکتروفتومتر، لس‌انجلس در فریزر منهای ۴۰ است، گفت: مهم‌ترین ویژگی این آزمایشگاه، داشتن گواهی مدیریت کیفیت آزمایشگاه مبتنی بر الگوی استاندارد ۱۷۰۲۵ است که آزمایشگاه را در فضای رقابتی، یک سر و گردن بالاتر از سایر آزمایشگاه‌ها قرار می‌دهد.

آزمایشگاه استاندارد بتن؛ تنها آزمایشگاه دانشگاه آزاد دارای گواهی ایزو ۱۷۰۲۵ 

وی با تاکید بر این که این آزمایشگاه در بین آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد، همچنان و دو سال پس از تاسیس آن، تنها آزمایشگاهی است که در حوزه بتن و مصالح ساختمانی، دارای گواهی گفته شده است، یادآور شد: در منطقه و شهرستان هم جزو معدود آزمایشگاه‌های دارای گواهی است.

سیدی با بیان این که داشتن این گواهی به نتایج آزمایشگاه اعتبار می‌بخشد، افزود: به عبارت دیگر، این گواهی نوعی تضمین کیفیت آزمون و تضمین نتایج آزمایش است. در نتیجه، مشتری با اطمینان بیشتری آزمایشات خود را به آزمایشگاه ‌می‌سپارد.

رئیس مرکز خدمات و تحقیقاتی دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی درباره همکاری‌های آزمایشگاه گفت: شرکت‌های بسیار بزرگی در زمینه تولید آجر، تولید بتن، تولید سنگ دانه‌های بتن و حتی گمرک استان، نمونه به این آزمایشگاه ارجاع می‌دهند.‌ خوشبختانه آزمایشگاه فعالیت بسیارخوبی در زمینه ارائه خدمات در حوزه صنعت ساختمان و مصالح وابسته آن دارد و همچنین درآمد خوبی هم عاید آزمایشگاه می‌شود.

وی با اشاره به این که این آزمایشگاه، آزمون محور است، یادآور شد: بنابراین تجهیزات آن هم برای تولید محصول به صورت مستقیم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه برای انجام آزمون‌های مختلف بر اساس استاندارهایی که اخذ کردیم، این آزمون‌ها را برای محصولاتی مانند آجر، بتن و سنگ‌دانه انجام می‌دهیم.

سیدی افزود: مهم‌ترین آزمون‌هایی که در این آزمایشگاه بر اساس استانداردهای ایزو ۱۷۰۲۵ بر روی این محصولات انجام می‌شود، شامل تعیین درصد هوای بتن، تعیین چگالی بتن تازه، تعیین مقاومت سنگدانه‌های مصرفی در بتن، تعیین مقدار یون کلر، سولفات و سوفور، اندازه‌گیری ابعاد آجر، بررسی تحدب و تقعر آجر و بررسی سیکل ذوب و یخ‌بندان آجر است.  

مدیر ارشد آزمایشگاه‌های همکار استاندارد دانشگاه آزاد تبریز در پایان با بیان این که رویداد عصر امید را نقطه عطف دانشگاه آزاد دانست و اظهار کرد: رویداد ملی عصر امید که با شعار دانشگاه آزاد اسلامی، بسترساز تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین و در راستای نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به فرموده رهبری در شرف برگزاری است. واحدهای دانشگاهی می‌توانند از این رویداد در راستای یافتن بازاری برای خدمات و محصولات خودشان بهره ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =