اگر می‌خواهید جوان بمانید این حرکت را انجام دهید

باورتان می شود با انجام حرکتی توسط انگشتان و پنجه پا مانع از پیری خود شوید؟ بله درست است، بسیار ساده میتوانید شما هم در منزل این تکنیک را انجام دهید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تمرینِ تعادلِ بدن؛ مانند خوردن یک غذای سالم اهمیت دارد؛‌ خیلی از شما می‌دانید که انجام این کار برایتان مفید است اما همیشه آن را انتخاب نمی کنید. اگر می خواهید جوان بمانید و در دوران پیری هم بدن سالمی داشته باشید، باید ایجاد تعادل در بدن را به یک اولویت تبدیل کنید، زیرا شما باید در طول روز کارهای ساده ای مانند پیاده‌روی و بالا رفتن از پله‌ ها را به انجام می رسانید که اگر تعادل نداشته باشید، نمی‌ توانید این فعالیت های روزانه را در دوران پیری بدون کمک دیگران انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

آیا مصرف زیاد قرص ویتامین کشنده است؟

تمرین بالا بردن انگشتان پا، تمرین ضد پیری

یکی از تمریناتی که می‌ تواند خیلی کمک کننده باشد و به طور کامل آن  را آموزش خواهیم داد؛ بالا بردن انگشتان پا است که فواید زیادی در ایجاد تعادل بدن دارد؛‌ البته بعضی از افراد این حرکت را با بالا بردن پاشنه پا اشتباه می‌ گیرند؛ در صورتی که در این حرکت انگشت پا بیشتر درگیر است؛ یعنی شما باید انگشتان پا را از کف زمین جدا کنید؛ در صورتی که پاشنه پا روی زمین ثابت خواهد ماند.

انجام این کار نه تنها باعث تعادل بهتر می‌ شود، بلکه قسمت پایین ساق پا را تقویت کرده، حرکت پا را بهبود می بخشد، جریان خون به قلب را افزایش می دهد و در کل؛ فواید زیادی برای تان خواهد داشت.

چگونه این حرکت را انجام دهیم؟

صاف بایستید، انگشتان پای خود را به سمت بالا ببرید و همزمان به یک دیوار یا صندلی تکیه دهید.
دفعه بعدی هم این کار را تکرار کنید؛ به شرطی که به دیوار یا صندلی تکیه نداشته باشید.
دوباره دفعه بعد؛ این حرکت را با تکیه بر یک دیوار یا صندلی انجام دهید.
دفعه بعدی به صورت نشسته این کار را برای هر دو پا به انجام برسانید و تکرار کنید.
در نهایت؛ دفعه بعدی نیز این حرکت را به صورت نشسته اما فقط برای یک پا انجام دهید.

چقدر و چندبار انگشت پا را تمرین دهیم؟

برای این که به بهترین نتیجه برسید، باید تعداد حرکات را افزایش دهید؛ هر چقدر که بیشتر این کار را تکرار کنید، فوایدِ آن برایتان بیشتر است‌. تا جایی این کار را انجام دهید که قادر به تکرار کردنش نباشید که معمولاً در وهله اول انجام ۱۵ تا ۲۰ حرکت خوب و نرمال است.

حداقل دو بار در هفته به اندازه ۲ الی ۳ ست؛ این حرکت را تکرار کنید. حرکت کششی قوزک پا را هم به صورت فعال به انجام برسانید تا مفصل سالمی داشته باشید.

اثرات مثبت؛ تمرین بالا بردن پنجه پا چه فایده هایی دارد؟

این تمرین باعث تقویت قوزک پا می شود. بالا بردن پنجه یک راه عالی برای ایجاد قدرت، حرکت بهتر و استقامت در ماهیچه های جلوی قوزک پا و قسمت پایین ساق پا می باشد. این ماهیچه ها باعث می شوند که انگشتان پا بالا بروند و شما در هنگامِ حرکت تعادل بیشتری را احساس کنید. اگر قوزک پای قوی داشته باشید، از هر گونه درد و آسیب دیدگی زانو و قوزک جلوگیری شده و در دوران پیری مفصل های سالم تری خواهید داشت و راحت تر حرکت می کنید.

تعادل تان را بالا می برد

اگر قدرت و کنترل کافی روی قوزک پا داشته باشید، تعادل بدن تان افزایش پیدا می کند و به طور کل وضعیت بدن بهتر از قبل می شود. انجام این حرکت باعث می‌ شود که شما نسبت به بدن خود هم آگاهی بیشتری داشته باشید، تعادل کلی افزایش پیدا می‌ کند و خطر زمین خوردن تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

باعث بهبود حرکت قوزک پا می شود

انجام این حرکت و جا دادن آن در تمرینات روزانه باعث می‌ شود که حرکت قوزک پا بهبود بخشیده شود و در سنین بالا؛ بدن سالم تری داشته و بهتر حرکت کنید و در کارهایی مانند پیاده‌روی، دویدن، حرکت اسکات یا خم و راست شدن، وضعیت بدن تان بهبود پیدا کند و راحت تر این حرکات را انجام دهید.

جریان خون به قلب را افزایش می دهد

تمرین بالا بردن انگشتان پا باعث می شود که رگ ها کمی منقبض شوند و خون را با سرعت بیشتری به قلب برگردانند. مهم تر از همه این که رگ های داخل پا هم به چالش کشیده می‌ شوند و همین باعث افزایش جریان خون در کل بدن خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =