فعالیت ۶۰ کارگاه و ۸۰ آزمایشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی استان زنجان از فعالیت ۶۰ کارگاه و ۸۰ آزمایشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان خبر داد داد و گفت: یک آزمایشگاه در استان زنجان دارای مجوز آزمایشگاه همکار استانی استاندارد بوده و یک آزمایشگاه دیگر نیز برای اخذ ایزو ۱۷۰۲۵ مورد ارزیابی قرار گرفته است.

علیرضا کاظمی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان تعداد ۶۰ کارگاه و ۸۰ آزمایشگاه وجود دارد که دارای فعالیت‌های آموزشی،  تحقیقاتی و خدماتی هستند، اظهار کرد: در حال حاضر یک آزمایشگاه در این استان دارای مجوز آزمایشگاه همکار استانی استاندارد بوده و یک آزمایشگاه دیگر نیز برای اخذ ایزو ۱۷۰۲۵ مورد ارزیابی قرار گرفته است. همه عدم انطباق‌ها رفع گردیده، تایید شده است و منتظر صدور مجوز ایزو ۱۷۰۲۵ هستیم.

یک آزمایشگاه در استان زنجان دارای مجوز آزمایشگاه همکار استانی استاندارد بوده و یک آزمایشگاه دیگر نیز برای اخذ ایزو ۱۷۰۲۵ مورد ارزیابی قرار گرفته است.

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی استان زنجان با اشاره به این که همچنین در حال اقدام برای اخذ مجوز آزمایشگاه همکار غذا و دارو در دامنه‌های مربوط به آزمایشگاه‌های شیمی متالورژی و زیست‌شناسی  هستیم، افزود: علاوه بر این، در حال اقدام برای اخذ ۲ آزمایشگاه معتمد محیط‌زیست هستیم. همچنین دارای مجوز همکار آموزش استاندارد بوده و در سال گذشته موفق به اخذ مجوز ۳ آزمایشگاه و کارگاه مرکزی از حوزه معاونت محترم پژوهش فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی شده‌ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان درباره دستگاه‌های موجود در دانشگاه آزاد زنجان گفت: از دستگاه های مهم موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان می توان به دستگاه های تراش اشعه ایکس، دستگاه تعیین اندازه پودر با لیزر، دستگاه کوانتومتر، دستگاه پتانسیواستادت- گالوانواستات، دستگاه‌های سختی‌سنج و میکروسختی‌سنج، تجهیزات کامل متالوگرافی، کوره‌های ذوب القایی تحت خلا و تیوبی، دستگاه جذب اتمی، دستگاه کروماتوگرافی گازی، دستگاه طیف سنج مادون قرمز، دستگاه طیف سنج مرئی فرابنفش، دستگاه ریل تایم پی سی آر، دستگاه فریز درایر، دستگاه فرمانتور، دستگاه الایزا ریدر،  دستگاه تیشو پروسسور، دستگاه میکروتوم، دستگاه های تراش و فرز نام برد.

رویداد عصر امید؛ راهی برای شناساندن دانشگاه آزاد به جامعه

وی در پایان با تاکید بر این که رویداد ملی عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار مهمی در شناساندن توانایی‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی به صنایع، شرکت‌ها و جامعه دارد، اظهار کرد: نکته بسیار مهمی که بعد از رویداد توصیه می‌شود؛ پایش و هدایت زیرساخت‌ها جهت استفاده از پتانسیل آزمایشگاه‌ها در ارایه خدمت به صنایع و اخذ مجوزهایی از قبیل ایزو ۱۷۰۲۵ و آزمایشگاه‌های همکار و معتمد سازمان‌ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141917

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =