تیم کوک یکی از تاثیرگذارترین فرد 2022 مجله تایم شد

تیم کوک، مدیرعامل کنونی شرکت اپل، جزو ۱۰۰ فرد تاثیرگذار جهان در مجله تایم انتخاب شد و تصویرش در مجله اسطوره‌های این نشریه به چاپ رسید.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ مجله تایم در رتبه‌بندی خود چندین گروه اصلی از جمله هنرمندان، پیشگامان، رهبران، مبتکران و اسطوره‌ها را در نظر گرفته است. این مجله هر سال فهرستی از رهبران تاثیرگذار جهان، افراد مشهور، مدیران شرکت‌های فناوری، نویسندگان، موسیقیدانان، ورزشکاران و سایر افراد برجسته تهیه می‌کند. با این حال،‌ این نخستین باری نیست که بدین شکل از تیم کوک تجلیل می‌شود.

تیم کوک توسط مجله تایم به عنوان نخستین فرد اسطوره در جهان معرفی شد و جالب اینجاست که نوشته مربوط به او در مجله، توسط بیوه استیو جابز، یعنی لورن پاول جابز، نوشته شده است.

تایم می‌گوید که به ماموریت خود یعنی داشتن نفوذ –به عنوان تنها معیار برای کسانی که در فهرست قرار گرفته‌اند- وفادار بوده است، به همین دلیل است که امسال دو سیاستمدار متفاوت هر دو وارد فهرست شدند.

تایم می‌گوید: زمانی که گرد هم می‌آییم تا ۱۰۰ فرد تاثیرگذار جهان را انتخاب کنیم، به این سوالات جواب می‌دهیم: چه کسی امسال را شکل داد؟ چه کسی ایستاد؟ چه کسی برجسته شد؟ البته این تاثیر ممکن است برای خوب یا بد باشد و همین امر ما را دچار دوگانگی می‌کند؛ بخصوص امسال که ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی هر دو به عنوان تاثیرگذارترین فرد جهان مد نظر بودند. آنها قطب‌های این فهرست و این لحظه هستند. دیکتاتور روسیه در پشت یک جنگ وحشیانه، و دشمن او، رئیس جمهور اوکراین، که رهبری‌اش او را به یک شخصیت قهرمان تبدیل کرده است.

تایم به جای انتخاب تنها یک نفر برای جلد، پنج جلد مختلف منتشر کرده است که کوک روی یکی از آنها ظاهر شده است. در واقع این مدیرعامل برای اولین بار در رده اسطوره‌ها قرار گرفته است.

البته استیو جابز، بنیانگذار اپل، از طرفداران پر و پا قرص کوک بود و او را به عنوان جانشین منتخب خود به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد و همیشه به او می‌گفت به جای اینکه از خودش بپرسید استیو چه می‌کرد، به احساسات و ندای درون خودش اعتماد کند.

اپل نتیجه یک عمر زندگی جابز و کوک است. کوک در رهبری یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان بیشتر از یک مدیرعامل نقش داشته است. از آنجایی که محصولات و سیاست‌های اپل بر روند زندگی معاصر تاثیر می‌گذارد، شغل تیم نه تنها به خرد تجاری بلکه به خرد فلسفی نیز نیاز دارد. فشار شدید برای پیشرفت اپل با دقت عمیق این شرکت بر جامعه تقریبا غیرقابل تصور است. با این حال، تیم این کار را با انضباط و مهارت خاص خود انجام می‌دهد. او برای اینکه بتواند تجدید قوا کند معمولا به طبیعت روی می‌آورد. در تابستان‌ها می‌توان او را در حال پیاده‌روی در پارک‌های ملی آمریکا یافت.

پس از بیش از یک دهه ریاست، تیم نه تنها جایگاهی را به عنوان یکی از تحسین برانگیزترین مدیران اجرایی جهان، بلکه به عنوان رهبری اخلاقی، تخیل فناوری، مراقبت از محیط زیست و انسان دوستانه به دست آورده است.

گفتنی است که در لیست ۱۰۰ نفر تاثیرگذار سال ۲۰۲۲ تایم، به غیر از تیم کوک، ولادیمیر زلنسکی و ولادیمیر پوتین، نام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز به چشم می‌خورد. اما جالب اینجاست که در این فهرست خبری از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیست.

کد خبر: 1141926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =