انصافی: مجیدی از همان روز اول خواستار جام بود

پیشکسوت آبی‌پوشان تهرانی انگیزه بازیکنان استقلال را ستود و گفت استقلال با هدف رکوردشکنی به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مجتبی انصافی، بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال تهران، در خصوص بازی استقلال مقابل مس رفسنجان اظهار داشت: بحث بی‌انگیزگی استقلال اصلا مطرح نیست زیرا این تیم به دنبال رکوردشکنی است. فوتبال حرفه‌ای هم به گونه‌ای پیش رفته در این سال‌ها که حتی تیم‌های قهرمانی که پیش از انتهای فصل قهرمانی‌شان مسجل شده بازی‌ها را جدی می‌گیرند. به نظرم مس رفسنجان با توجه به اینکه نه می‌توانست صعود چشمگیری در جدول داشته باشد و نه سقوط قابل توجهی، بسیار کم‌انگیزه‌تر از استقلال بود. استقلال حداقل یک هدف به نام رکوردشکنی داشت.

بیشتر بخوانید:

فریبا: مدل توپ‌گیری بازیکنان استقلال مانند بارسلونا است

وی پیشتر هم از احتمال بالای قهرمانی استقلال سخن گفته بود و حالا هم با تاکید بر سخنان قبلی افزود: از همان ابتدا شانس موفقیت مجیدی را بالا می‌دانستم و تنها انتقادم سبک بازی استقلال بود که برای من نامفهوم بود. مجیدی از همان لحظه اول جام می‌خواست و به هیچ وجه مقابل باخت تاب نمی‌آورد. این خود یک عامل مهم برای قهرمانی آبی‌ها بود.

مدافع اسبق آبی‌ها درباره شرایط خط دفاعی آبی‌ها و نقش پین گفت: مربی قطعا در این مساله تاثیرگذار است. مخصوصا مربی تمرین‌دهنده‌ای که با برنامه کار می‌کند. مربی با برنامه یعنی برای هر هفته طرح وجود دارد. در فوتبال ۲ فاز داریم. فاز دفاعی و فاز هجومی. هیچ تیم نمی‌تواند بگوید ما در هر دو فاز عالی هستیم. استقلال هم در دفاع بی‌نظیر بود. تیمی که گل بزند و گل هم بخورد قطعا در راه قهرمانی به چالش کشیده می‌شود و استقلال با تمرکز بالا روی خط دفاعی امسال نتایجی درخشان کسب کرد. خط دفاعی مختص به ۴ یا ۳ نفر نیست. در تیم امسال حتی ژستد و یامگا هم به عقب می‌آمدند و توپ می‌گرفتند.

آیا استقلال امسال ستاره داشت؟ انصافی اینگونه پاسخ داد: این تیم به هیچ وجه تک ستاره ندارد. بازیکنان در هر تیم زحمت کشیدند و مدیریت مجیدی بود که منجر به قهرمانی شد. نقطه اوج هم مدیریت مجیدی در ماجرای وریا بود که باعث نظم جدی تیمی بود. مثل کاری که کی‌روش کرد و حتی عقیلی و رحمتی را کنار گذاشت. این مساله باعث می‌شود تا هر بازیکنی زمان بازی با جون و دل به میدان برود. بازیکن فیکس برای حفظ جایگاهش می‌جنگد و نیمکت نشین برای رسیدن به ترکیب اصلی. در تیم‌های استقلال و پرسپولیس حواشی زیاد وجود دارد و مدیریت این مساله اهمیت فراوانی دارد. شما تیم شفر را نگاه کنید که چه مشکلاتی داشت. یا منصوریان که از در رفاقت وارد شد و این مساله برای ارتباط با برخی بازیکنان درست نبود.

انصافی درباره آینده گفت: آینده هر باشگاهی به تفکر مدیر برمی‌گردد. نمی‌دانیم در ذهن مدیر و مربی چه می‌گذرد. من به عنوان یک پیشکسوت اعتقاد دارم اسکلت تیم حفظ شود و با توجه به میانگین سنی تیم بازیکن جذب شود. اگر تیم رو به پیر شدن برود باید جوانگرایی صورت گیرد. مساله فراهم کردن امکانات توسط مدیر هم امری مهم است. چه امکانات سخت افزاری چون زمین تمرین و چه بودجه. ترمیم استقلال؟ این تیم در پست هافبک نفوذی و طراحی به یک بازیکن در سطح جباری نیاز دارد. در بازی هم آذرباد برای رقیب عالی بود و می‌شود چنین بازیکنی را در استقلال دید.

منبع: برنا

انتهای پیام//

کد خبر: 1141927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =