روزانه بیش از ۲۵ هزار تن نهاده دامی در مبادی ورودی کشور بارگیری می‌شود

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: روزانه بیش از ۲۵ هزار تن نهاده در حال بارگیری از مبادی کشور به سمت استانها بوده که این میزان در ماه ‌های تیر و مرداد سال‌جاری افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محسن سلامی در جلسه آغاز عملیات برنامه "تولید قراردادی گوشت قرمز در منطقه شمالغرب و غرب کشور" که با حضور مسئولان کشوری در تبریز برگزار شد، با بیان اینکه این شرکت به دلیل حضور کم رونق شرکتهای خصوصی بخش کشاورزی، فشارهای بسیاری را متحمل می‌شود، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام براساس آیین نامه، مکلف به واردات سه میلیون تن نهاده‌ دامی استراتژیک است اما در سال گذشته خرید ذخایر استراتژیک این شرکت به ۶ میلیون تن افزایش یافت.

 وی با بیان این‌که امسال خریدهای خوبی توسط این شرکت انجام شده است، افزود: تاکنون ۳.۵ میلیون تن نهاده خریداری شده و یک میلیون تن نهاده نیز در مبادی، راه و یا در حال تخلیه است.

وی با بیان این‌که خرید نهاده‌های استراتژیک توسط شرکت پشتیبانی ادامه دارد، گفت: بحران‌های موجود در بازارهای جهانی روزانه توسط کارشناسان رصد می‌شود.

سلامی افزود: وضعیت تامین غلات در جهان نشان می‌دهد که تمامی کشورهای دنیا در این امر با مشکل مواجه هستند و کشورهای عمده صادرکننده نیز صادرات خود را ممنوع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی چون صربستان و هند به عنوان عمده تولیدکنندگان گندم دنیا، صادرات را ممنوع کرده اند و وضعیت در تامین کنجاله سویا و جو نیز به همین شکل است.

وی ادامه‌ داد: با بروز جنگ روسیه و اوکراین، یک خلاء ۴۰ تا ۵۰ میلیون تنی در نهاده‌ها در دنیا به وجود آمده و قیمت‌ها نیز افزایش یافته و قیمت هر تن ذرت از ۳۲۰ یورو به ۴۴۰ یورو رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: شوک ناشی از این جنگ موجب شده تمام درخواست‌ها برای نهاده‌های دام و طیور و دانه‌های روغنی به بازارهای دیگر از جمله برزیل و آرژانتین منتقل شود.

کد خبر: 1141958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =