آس رم قهرمان لیگ کنفرانس اروپا شد

تیم فوتبال رم ایتالیا با برتری یک بر صفر برابر تیم فاینورد هلند، عنوان قهرمانی لیگ کنفرانس اروپا را به دست آورد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فینال لیگ کنفرانس اروپا چهارشنبه شب در ورزشگاه ایر آلبانیا تیرانای آلبانی بین دو تیم رم از ایتالیا و فاینورد روتردام از کشور هلند به قضاوت ایستوان کواتس رومانیایی روبروی هم قرار گرفتند که در پایان این بازی با نتیجه ۱بر۰ بسود آس رم  پایان یافت و قهرمان جام کنفرانس اروپا شد.

بازی با احتیاط از جانب دو تیم شروع شد تا در ۱۵ دقیقه اول هم را محک بزنند که در دقیقه ۱۵ هنریک مختاریان به دلیل مصدومیت توان انجام بازی را نداشت و جای خود را به اولیویرا داد و این تعویض ناخواسته شوک بی موقعی به مورینیو و تیم رم وارد کرد و بعد از بیرون رفتن میختاریان رم به حملات خود ادامه داد و در دقیقه ۳۲ روی پاس مانچینی که به پشت دفاع فاینورد انداخته بود نیکولو زانیولو که دو بار در این سالها رباط داده بود با یک استپ سینه توپ را از کنار دروازه فاینورد وارد دروازه کرد تا نتیجه ۱بر۰ بسود رم شود.

بعد از بازی رم یکبار به وسیله تامی آبرام با سرعت خود را له محوطه هجده قدم رساند که مدافعان فاینورد او را مهار کردند و در ادامه بازیکنان فاینورد حملات نصفه و نیمه به دروازه رم داشتند که زیاد خطرناک نبودند و بازی با نتیجه ۱بر۰ بسود رم در نیمه اول به پایان رسید.

در نیمه دوم فاینورد برای جبران نتایج به زمین وارد شد و با تعویض های خود قصد داشت تا بازی را به مساوی بکشاند و رم هم سعی در اداره بازی و استفاده از ضد حملات را داشت که در این راه هیچکدام از دو تیم موفق نبودند.در دقیقه ۵۹ فاینورد تورنستارا را وارد زمین کرد و بعد از آن رم برای حفاظت از گل خود زانیولو و زالوسکی را بیرون کشید و بجای آنها جردن ورتو و اسپینازولا وارد زمین شدند و بازی یک شطرنج تاکتیکی بین سرمربیان دو تیم بود که همین باعث شده بود بازی زیبایی را شاهد نباشیم.
در دقیقه ۷۵ فاینورد پدرسن و لینسن را برای آخرین امیدهای خود وارد زمین کرد که هافبک های میانی و مدافعان بلند قامت رم اجازه زدن سر که از ارسال توپهای بلند به سمت دروازه رم شده بود را نمی دادند.

 در دقیقه ۸۸ فاینورد علیرضا جهانبخش و والم پارک را برای تغییر نتیجه به بازی آورد و از هر جای زمین توپ را می‌گرفتند بر روی دروازه رم می ریختند که در دقیقه ۹۲ چیزی نمانده بود فاینورد گل تساوی را بزند و رم هم دقیقه ۹۰ تامی آبراهام و کارسدورپ را بیرون کشید تا به حفظ گل زده خود بپردازد و در دقایق آخر دروازه بان فاینورد هم روی ضربات ایستگاهی جلو آمد ولی در آخر نتوانستند هیچکاری از پیش ببرند و تیم آس رم با گل نیکولو زانیولو در دقیقه ۳۲ بازی را بردند و قهرمانی اولین دوره لیگ کنفرانس اروپا شدند و مورینیو در شانزدهمین فینال دوران خود سیزدهمین قهرمانی خود را بدست آورد تا ثابت کند که همیشه مرد فینال هاست و سیزده هم برای ژوزه یک عدد نحس نیست.

مورینیو با قهرمانی در این جام در همه جام‌های اروپایی و کشورهای مختلف قهرمانی بدست آورده تا بزرگی و آقای خاص بودن خود را ثابت کند.این جام پنجمین جام قهرمانی مورینیو در اروپا بود.
قهرمان لیگ کنفرانس سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ اروپا ۲۳–۲۰۲۲ را به دست می‌آورد، مگر آنکه از طریق لیگ داخلی جواز حضور در لیگ اروپا یا لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده باشند.

محسن بهره دار

کد خبر: 1142016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =