چرا تمیز کردن سینک ظرفشویی اهمیت دارد؟/۶ روش برای تمیز کردن سینک

سینک استیل ظرفشویی، رنگ نقره‌ای دارد، به همین دلیل بسیاری تصور می‌کنند که سینک ظرفشویی‌شان نیازی به شستشو و تمیز کردن ندارد؛ اما باکتری و ویروس‌ها روی سطح استیل طول عمر بیشتری دارند.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، به گفته برخی از محققان، سینک ظرفشویی یکی از آلوده‌ترین نقاط خانه است. چرا که ته مانده غذایی، ظرف‌های کثیف و میوه و سبزیجات گِل‌آلود در آن شسته و تمیز می‌شوند. از این رو در صورتی که قبل و بعد از شستن میوه‌ و سبزیجات و ظروف، سینک ظرفشویی را تمیز نکنید، احتمال افزایش باکتری یا هر گونه آلودگی در آن بیشتر خواهد شد.

با این حال بهتر است بدانید که تمیز کردن سینک استیل کار دشواری نیست و به منظور رعایت بهداشت و افزایش سلامت باید هر روز آن را تمیز کنید تا نه تنها مانند روز اول درخشان باشد، بلکه فاقد هرگونه باکتری یا آلودگش شود. از این جهت ما در ادامه این مقاله ۶ روش تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل را به شما معرفی می‌کنیم تا با روش دلخواه خود، آن را تمیز و لکه‌بری کنید.

چرا تمیز کردن سینک ظرفشویی اهمیت دارد؟

معمولا سینک استیل ظرفشویی، رنگ نقره‌ای دارد و به خاطر همین رنگ، بسیاری تصور می‌کنند که سینک ظرفشویی‌شان نیازی به شستشو و تمیز کردن ندارد و سینک استیل ظرفشویی به دلیل ارتباط با آب و مواد شوینده همیشه تمیز است. با این حال بهتر است بدانید که باکتری و ویروس‌ها روی سطح استیل و فلزی طول عمر بیشتری دارند و رطوبت سینک به رشد باکتری نیز کمک می‌کند.

میوه و سبزیجات با تمام آلودگی‌ها در سینک ظرفشویی شسته می‌شوند و ظرف‌ها داخل سینک تمیز می‌گردند. در صورتی که در تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل غافل شوید، ممکن است باکتری‌ها وارد میوه و سبزیجات یا غذاها شوند. در این صورت شستن سینک ظرفشویی به دلیل افزایش سلامت و بهبود سبک زندگی سالم اهمیت بسیاری دارد.

۱: سینک ظرفشویی را خالی کنید

پیش از تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل، ابتدا ظرف‌های کثیف را بشویید و آن را از هر گونه ظرف کثیف خالی کنید. سپس تکه‌های غذا، تفاله چای، میوه یا سبزیجات را از داخل سینک پاک کنید تا مواد غذایی مانده باعث تجمع باکتری نشود.

توصیه می‌کنیم به منظور بهداشت بیشتر، یک سبد کوچک داخل سینک ظرفشویی قرار دهید تا تفاله چای را داخل آن بریزید. با این حال شما باید هر روز سبد داخل سینک را خالی کند که خود موجب آلودگی و تجمع باکتری‌ها نشود.

۲: از آب داغ و مایع ظرفشویی استفاده کنید

 از ساده‌ترین روش‌های پاک کردن سینک ظرفشویی استیل، استفاده از مایع ظرفشویی و آب داغ است. مایع ظرفشویی قدرت پاک‌کنندگی چربی و جرم بالایی دارد. از این رو مقداری مایع ظرفشویی روی یک دستمال نخی یا اسفنج بریزید و تمام ظرفشویی را تمیز کنید.

بسیاری از افراد در تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل از سیم ظرفشویی یا اسکاچ استفاده می‌کنند. در واقع سیم ظرفشویی باعث خراشیده شدن سینک استیل می‌شود و درنتیجه تجمع باکتری‌های در خراش‌های سینک افزایش می‌یابد.

در پایان آب داغ روی سینک بریزید و ترکیب مایع ظرفشویی را کاملا پاک کنید. آب داغ خاصیت پاک کنندگی بالایی دارد که خود نیز می‌توانند تا حدودی جرم روی سینک ظرفشویی استیل را از بین ببرد که این روش بسیار آسان است.

۳: جوش شیرین و لیمو پاک‌کننده‌های قوی هستند

اگر نمی‌خواهید از مایع ظرفشویی استفاده کنید یا به مواد پاک‌کننده شیمیایی حساسیت دارید، می توانید از جوش شیرین و لیمو استفاده کنید. این دو پاک‌کننده جزء پاک‌کننده‌های قدیمی و پرقدرت محسوب می‌شوند که تاثیر زیادی در تمیز کردن سینک ظرفشویی استیل دارند.

مقداری جوش شیرین را با کمی آبلیمو ترکیب کنید. این ترکیب را داخل سینک استیل ظرفشویی بریزید و تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کاملا جرم و چربی از داخل سینک پاک شود. سپس با آب داغ داخل سینک را کاملا بشویید.

در صورتی که جوش شیرین به سادگی از سینک استیل پاک نشد، می‌تواند از یک مسواک نرم استفاده کنید تا این ترکیب کاملا از ظرفشویی پاک شود. توصیه می‌کنیم این روش را حداقل یک بار در هفته انجام دهید تا سینک ظرفشویی‌تان کاملا ضدعفونی شود.

4: آرد ظرفشویی استیل را درخشان می‌کند

یکی از روش‌های ساده درخشان کردن سینک ظرفشویی استیل، استفاده از آرد است. از این جهت ابتدا سینک استیل ظرفشویی را با یک حوله، کاملا خشک کنید تا اثری از لکه آب باقی نماند. در صورتی که لکه آب داخل سینک باشد، آرد تبدیل به خمیر می‌شود و تاثیری در درخشان کردن سینک استیل ندارد.

مقداری آرد روی سینک بریزید و کمی صبر کنید. آرد نه تنها باعث درخشان شدن سینک استیل می‌شود، بلکه هر گونه لکه را از روی سینک پاک می‌کند و سینک ظرفشویی همچون روز اول درخشان می‌شود. سپس با یک دستمال تمیز آرد را از سینک پاک کنید و در نهایت سینک ظرفشویی را با آب داغ بشویید تا شاهد درخشش آن شوید.

۵: ظرفشویی را ضدعفونی کنید

با وجود افزایش بیماری‌های عفونی و ویروسی در این سال‌ها، توصیه می‌کنیم به منظور رعایت بیشتر بهداشت و حفظ سلامت خود و خانواده‌تان، پس از استفاده از سینک ظرفشویی و شستن میوه و سبزیجات، آن را با الکل یا ژل مخصوص، ضدعفونی کنید. اسپری الکل کمک بسزایی در از بین بردن باکتری و ویروس‌ها دارد.

۶: سرکه سفید لکه‌های سینک ظرفشویی استیل را پاک می‌کند

سرکه سفید یک پاک‌کننده قدیمی و قوی است که مانع حساسیت پوستی می‌شود. در صورتی که روی سینک ظرفشویی استیل لکه آب، چربی یا لکه غذایی قرار دارد، بهترین روش پاک کردن لکه سینک استیل، استفاده از سرکه سفید است که به سادگی لکه‌های را پاک و تمیز می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =