ادامه رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ امروز ۶ خرداد با برگزاری آزمون در ۲۳ رشته در نوبت صبح جمعه ادامه یافت و عصر امروز با برگزاری آزمون در ۲۱ رشته به پایان می‌رسد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ در ۳۴ حوزه امتحانی برای ۴۳ رشته و ۱۱ مجموعه در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روزهای ۵ و ۶ خرداد برگزار می شود.

تعداد ۵۹ هزار و ۴۶۴ نفر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۳ هزار و ۳۶۲ داوطلب زن و ۱۶ هزار و ۱۰۲ داوطلب مرد هستند.

با توجه به اینکه برخی از داوطلبان در دو رشته شرکت کرده اند آمار نهایی شرکت کنندگان در آزمون ۶۴ هزار و ۱۷۳ نفر است که از این تعداد ۴۶ هزار و ۴۵۹ نفر معادل ۷۲ درصد زن و ۱۷ هزار و ۷۱۴ نفر معادل ۲۸ درصد مرد هستند.

تعداد ۱۹ هزار و ۳۳۵ نفر در نوبت صبح پنجشنبه، ۱۷ هزار و ۹۵۱ نفر در نوبت عصر پنج شنبه آزمون خود را برگزار کردند. همچنین تعداد ۱۳ هزار و ۸۷۰ نفر در نوبت صبح جمعه و ۱۳ هزار و ۱۷ نفر در نوبت عصر جمعه در ۴۳ رشته امتحانی و ۱۱ مجموعه رشته امتحانی (مجموع پذیرش دانشجو برای ۸۵ رشته) به رقابت می پردازند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی به داوطلبانی که در مناطق هوای نامساعد گرد و غبار قرار دارند، توصیه کرده است جهت حفظ سلامتی خود، تدابیر بهداشتی را رعایت کنند.

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در نوبت صبح جمعه ۶ خردادماه ۱۴۰۱ در مجموعه و رشته های زیر برگزار شده است:

مجموعه علوم آزمایشگاهی (٣) شامل: ۱. قارچ شناسی ۲. میکروبشناسی ۳. ویروس شناسی پزشکی ۴. انگل شناسی

مجموعه مامایی شامل: ۱. مامایی ۲. مشاوره مامایی

اپیدمیولوژی، ارزیابی فناوری سلامت، ارگونومی، اقتصاد بهداشت، اکولوژی انسانی، انفورماتیک پزشکی، آمار زیستی، آموزش هوشبری، علوم تشریحی، ژورنالیسم پزشکی (سلامت و رسانه)، سلامت سالمندی، سلامت و ترافیک، سلامت و رفاه اجتماعی، مددکاری اجتماعی، مدیریت توانبخشی، مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست، مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی در نوبت عصر جمعه ۶ خردادماه ۱۴۰۱ در مجموعه و رشته های زیر برگزار می شود:

مجموعه تغذیه شامل: ۱. علوم تغذیه ۲. علوم تغذیه در بحران و حوادث غیرمترقبه ۳. علوم بهداشتی در تغذیه ۴. تغذیه بالینی ۵. تغذیه ورزشی

مجموعه علوم آزمایشگاهی (۲) شامل: ۱. ایمنی شناسی ۲. خون شناسی آزمایشگاهی و بانک خون (هماتولوژی)

مجموعه فیزیوتراپی شامل: ۱. فیزیوتراپی ۲. فیزیوتراپی ورزشی

ترکیبات طبیعی و دارویی دریایی، تکنولوژی گردش خون، شیمی دارویی، علوم و صنایع غذایی، فناوری تصویربرداری پزشکی، فیزیولوژی، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، کنترل مواد خوراکی و آشامیدنی، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، مهندسی بهداشت حرفه‌ای و کاردرمانی ایمنی کار، میکروب شناسی مواد غذایی

پس از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی، کلید اولیه آزمون در روز یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ منتشر می شود و داوطلبان می توانند از ۱۰ خرداد اعتراض به سؤالات آزمون را صرفا به صورت اینترنتی ارسال کنند. پس از بررسی سوالات آزمون و اعتراضات کلید نهایی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ اعلام می شود.

ظرفیت پذیرش به همراه کارنامه علمی مرحله اول در نیمه اول تیرماه اعلام می شود. انتخاب رشته کلیه داوطلبان به همراه انتخاب رشته محل مخصوص استعداد درخشان بدون آزمون نیز در نیمه اول تیرماه انجام می گیرد.

اسامی متقاضیان دانشگاه شاهد، بقیه الله، ارتش و رشته مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی جهت مرحله دوم ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ اعلام می شود و سپس مرحله دوم متقاضیان دانشگاه شاهد، بقیه الله، ارتش و رشته مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ برگزار می شود.

اسامی نهایی پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ به همراه کارنامه نهایی در نیمه دوم شهریورماه صورت می گیرد و پذیرفته شدگان پس از اعلام نتایج در همین زمان در دانشگاه‌ها ثبت نام می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =