اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک فرصت سفر به ترکیه را از دست نخواهند داد

بازی‌های کشورهای اسلامی شاید از اهمیت چندانی برخوردار نباشد؛ اما اعضای هیئت اجرایی نمی‌خواهند آخرین سفر دوران حضورشان در این مسند را هم از دست بدهند.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، بازی‌های کشورهای اسلامی از 18 تا 27 مرداد سال جاری، در شهر قونیه ترکیه و در 27 رشته ورزشی برگزار می‌شود. تیراندازی با کمان، دوومیدانی، بسکتبال، دوچرخه سواری،  شمشیربازی، ژیمناستیک، جودو، کاراته، کیک بوکسینگ، تیراندازی، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، وزنه‌برداری و کشتی رشته‌های نهایی اعزامی کشورمان به بازی‌های  کشورهای اسلامی هستند. در بخش پارا نیز رشته‌های پاراتیروکمان، پارا شنا و پاراتنیس روی میز به این بازی‌ها اعزام می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

شرط اعزام تیم‌های ملی اسکیت کشورمان به اردوهای برون مرزی

ایران در تمامی رشته‌های تیمی از جمله فوتبال، والیبال، بسکتبال و هندبال در بخش آقایان سهمیه  ورودی را کسب کرده و در بخش بانوان نیز تیم‌های کشورمان سهمیه حضور در رشته بسکتبال سه نفره و والیبال را به دست آورده‌اند.

موضوع مهمی که پیش از بازی‌های کشورهای اسلامی و در روزهای اخیر مطرح می‌شد، تعیین تاریخ برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک بود که از نظر بسیاری از روسای فدراسیون‌هایی که قرار است در این مسابقات شرکت کنند، این موضوع نقش بسیار مهمی در سرنوشت کاروان ایران و عملکرد ورزشکاران آنها خواهد داشت.

پس از تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو، اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک به درخواست سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و بلافاصله پس از بازگشت او، در نشستی فوق‌العاده حاضر شدند و دو تاریخ 20 تیر و 30 مرداد ماه را برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک تعیین کردند. قرار شد برگزاری انتخابات در یکی از این دو تاریخ در مجمعی که زمان آن 3 خرداد ماه تعیین شد، مورد بررسی قرار گیرد.

در مجمع فوق العاده کمیته ملی المپیک نصرالله سجادی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد با توجه به اینکه کاروان ایران تقریبا تا آخر مرداد درگیر بازی‌های کشورهای اسلامی است و ممکن است برخی از روسای فدراسیون‌ها به موقع در کشور حاضر نشوند، به جای 30 مرداد، تاریخ 6 شهریور در کنار 20 تیر مورد رای‌گیری قرار گیرد. در نهایت برای انتخابات در تاریخ 20 تیر 15 و برای تاریخ 6 شهریور 41 نفر رای دادند و تاریخ دوم برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک نهایی شد.

در چند ماه اخیر هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک بارها مورد نقد قرار گرفت که اوج آن موضوع به زمانی برمی‌گردد که قرار بود انتخابات کمیته ملی المپیک 17 اسفند ماه سال 1400  برگزار شود اما در چند هفته قبل از آن موضوع عدم‌ تدوین آیین نامه برگزاری انتخابات از سوی برخی اعضای هیئت اجرایی مطرح شد. در این شرایط مجمع انتخابات 17 اسفند به مجمع عمومی تبدیل شد و در آن آیین نامه برگزاری انتخابات به تایید اعضا رسید و سپس برای تایید نهایی به IOC ارسال شد.

این اتفاقات و تاخیر اعضای هیئت اجرایی در بیان موضوع آیین نامه و تدوین آن باعث شد این شائبه ایجاد شود که برخی از اعضا که دارای فدراسیون نیستند، برای حضور بیشتر در هیئت اجرایی به دنبال تعویق انتخابات هستند. این انتقادات و بیان عباراتی مانند «توریست» باعث شد مجید شایسته از هیئت اجرایی استعفا کند اما با وساطت صالحی‌امیری دوباره برگردد.

بعد از آن نوبت به تعیین دو تاریخ 20 تیر و 30 مرداد برای انتخابات کمیته ملی المپیک رسید. در این زمان باز هم عنوان شد که اعضای هیئت اجرایی علاقه‌مند هستند که انتخابات بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی انجام شود تا آنها در این تورنمنت هم کاروان ایران را همراهی کنند.

 شنیده شده که اسامی اعضای هیئت اجرایی برای حضور در قونیه در لیست اعزام قرار دارد و قرار است هر کدام از آنها حداکثر 6 روز در قونیه بمانند. رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک با دعوت از سوی کشور میزبان حضور دارند و هادی ساعی، فضل‌الله باقرزاده و علی رضوانی نیز از اعضایی هستند که رشته‌های‌شان در بازی‌ها حضور دارند و در مورد سفر آنها هیچ حرف و حدیثی وجود ندارد.

موضوع زمانی می‌تواند محل انتقاد باشد که در این شرایط اقتصادی کشور و ورزش، سایر اعضای هیئت اجرایی در قونیه حاضر شوند. یک حساب سرانگشتی از هزینه اعزام، بلیت، هتل و حق ماموریت این افراد می‌تواند نشان دهد که چه هزینه‌ای صرف حضور افرادی که می‌شود که عملاً فدراسیونی را هم در اختیار ندارند.

سفر به مسابقاتی مانند المپیک با توجه به اهمیت آن و حضور مسئولان مختلف ورزشی از سراسر جهان به نسبت رویدادی مانند بازی‌های کشورهای اسلامی، می‌تواند جای توجیه داشته باشد اگر چه درباره آن نیز نقدهایی وجود دارد اما در حالی که اعضای هیئت اجرایی تنها 6 روز بعد از بازی‌های کشورهای اسلامی از کمیته ملی المپیک خداحافظی خواهند کرد سفرشان به قونیه نمی‌تواند توجیه منطقی داشته باشد مگر اینکه آخرین سفر را از دست ندهند! البته که این موضوع در مورد مسئولان بلند پایه ورزش کشور صدق نمی‌کند، چرا که وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک حتی تا ساعت پایانی حضورشان در پست ریاست دیدارها و تصمیمات‌شان اهمیت زیادی دارد.

حال باید دید اعضای هیئت اجرایی با توجه به گمانه‌زنی‌هایی که از قبل در مورد آنها مطرح بود، چه تصمیمی برای حضور در قونیه و سفرهای دیگر رئیس کمیته ملی المپیک اتخاذ خواهند کرد و البته واکنش صالحی امیری به این موارد چه خواهد بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1142075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =