یوسفی: مجیدی نشان داد که مربی باکیفیتی است

بازیکن اسبق استقلال علیرغم تمجید از خط دفاعی این تیم در فصلی که گذشت، نسبت به مهاجمان انتقادات جدی دارد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، استقلال با فرهاد مجیدی این فصل عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشت و موفق شد در فاصله‌ی سه هفته مانده به پایان رقابت ها قهرمانی خود را مسجل کند. در همین خصوص مصاحبه‌ای با محسن یوسفی همبازی سابق فرهاد مجیدی درباره شرایط این تیم داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

فرهاد مجیدی در زمان بازیگری تمرکزش فقط روی مسائل فنی بود

در زمانی که همبازی فرهاد مجیدی بودم فکر نمی کردم که فرهاد مجیدی روزی سرمربی شود و به این شکل استقلال را قهرمان کند. فرهاد مجیدی در زمان بازیگری تمرکزش فقط روی مسائل فنی بود و به حواشی توجه نمی کرد. من فکر نمی کردم همچین شخصیتی که کمتر در جریان مسائل غیر فنی بود بتواند چنین مربی‌ای شود و همچین مدیریتی داشته باشد، فرهاد مجیدی واقعا نشان داد که مربی با کیفیتی است و استقلال را با اقتدار قهرمان کرد.

ساختار دفاعی استقلال فوق العاده است

استقلال اکثر بازی هایش را با سیستم سه دفاع بازی کرد و زمانی هم از سه نفر به پنج نفر در حالت دفاعی تغییر پیدا می کرد. حریفان وقتی از ساختار دفاعی استقلال هم گذر می کردند یک گلر خوب به نام سید حسین حسینی وجود داشت که اشتباهات دفاع را با عکس العمل های خوب خود پوشش می داد. وقتی تیمی یک فصل را بدون شکست و کمترین گل خورده به پایان برساند نشان می دهد که ساختار دفاعی خوب و مناسبی داشته است.

استقلال متکی به یک بازیکن نبود

خیلی از بازیکنان استقلال در طی چند هفته عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و سیر نزولی پیدا می کردند، هیچ کدام از بازیکنان در عملکردشان تداوم نداشتند. استقلال تیم خوبی بود و متکی به بازیکنی نبود چرا که هر کدام از بازیکنان فقط در مقطعی عملکرد خوبی داشتند. اگر بخواهم یک نفر را معرفی کنم می توانم سید حسین حسینی را معرفی کنم که عملکردش نسبت به دیگر بازیکنان بهتر بود.

استقلال تمام کننده‌ی حرفه‌ای نداشت

از زمانی که یامگا آمد خط حمله‌ی استقلال شرایط بهتری پیدا کرد. ستاره‌ای مانند رضا عنایتی یا آرش برهانی در استقلال نیست که در طول فصل گل های زیادی بزند اما مهاجمان استقلال در یک مقطعی از فصل دست استقلال را گرفتند. تیم تمام کننده‌ی حرفه‌ای نداشت اما این بازیکنان هر زمان که به بازی می آمدند تمام تلاششان را انجام دادند و گل های مهمی به ثمر رساندند.

استقلال باید این روند را برای فصل بعد حفظ کند

استقلال اگر بخواهد این شرایط را برای آینده ادامه دهد باید یک فوروارد شش دانگ و یک هافبک وسط مقتدرتر خصوصا در پست هافبک دفاعی جذب کند. نیک نفس و مهدی پور هر دو خوب بودند اما حس می کنم در این پست ها استقلال باز هم به بازیکن نیاز دارد. امیدوارم که استقلال این روند را از لحاظ مدیریتی، کیفیت بازیکنان و فنی برای سال بعد ادامه دهد.

علیرضا آذربرزین

کد خبر: 1142082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =