رویداد عصر امید، بسترساز تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: تعالی مجموعه دانشگاه و ورود آن به حوزه مهارت در حال حاضر با رویداد گام دوم شکل دیگری به خود گرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ در وضعیت فعلی جامعه و در شرایط دانشگاه آزاد اسلامی، رویداد عصر امید بسیار مهم است. دانشگاه ورود خود را در حوزه هایی همچون مهارت کسب وکار، کار آفرینی، کار بنیان، مدریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی برای قشر جوان اعلام کرده و رشته‌های خود را در حال تغییر از حوزه رشته های دانشی به سمت رشته های مهارتی است. 

در پنج ماه گذشته رشته‌های مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر، معماری، طلاسازی و رشته های مشابه در حوزه های مهارتی در رشته های دانشگاهی اضافه شده و دانشجوهایی را جذب کرده است که هم در حوزه های علمی تحصیل می‌کردند و هم در هنرستان‌ها بودند و این یک فضای بسیار ارزشمندی را از لحاظ ظرفیت های مهارتی ایجاد کرده تا هم اکنون ما اساتید هم با دیدن این ظرفیت‌ها به دنبال برقراری ارتباط با صنایع مختلف و کارخانجات مختلف جهت استفاده از ظرفیت آنها برای اشتغال دانشجویان باشیم، همه این‌ها در قالب رویداد گام دوم طبقه بندی، طراحی و برنامه ریزی شده است‌.

تعالی مجموعه دانشگاه و ورود آن به حوزه مهارت در حال حاضر با رویداد گام دوم شکل دیگری به خود گرفته و مباحث مرتبط با پژوهش و فناوری و نکات حساسی که وجود دارد کامل کننده گفته های بنده است.

در رویداد گردشگری حدود بیست تیم را مورد ارزیابی قرار دادیم و ایده های آنها را مفصل به همراه هیئت داوران بررسی کردیم سپس با دعوت و کمک گرفتن از صنایع مختلف گردشگری و متخصصین آنها سه فعالیت بسیار شاخص را در عرصه‌های مرتبط انتخاب کردیم و در حال کار روی آنها هستیم تا در برنامه تهران که قرار است خرداد ماه برگزار شود عرضه کنیم.

زمانی که دانشگاه تصمیم بر تأسیس دانشکده مهارت و کارآفرینی می‌گیرد باید دانست که طبیعتاً این دانشکده رویکردی با استفاده از طرح پویش و ابزار های طراحی شده حرکت دادن دانشجویان به این مسیر است.

در آخر با کمک رسانه‌ها نگاه مهارتی به جامعه منتقل شود و نگاه دانشی به رشته‌ها و سوق دادن جوانان به طرف رشته‌های دانشی از بین برود؛ هدایت آنها به سمت رشته‌های مهارتی در اولویت توجه خانواده و هم دانشجوها قرار گیرد و لازم به ذکر است که دانشگاه این رسالت را دنبال می‌کند امیدواریم ارگان‌ها و نهادها همراهی و حمایت لازم را داشته باشند.

عضو هیئت علمی و معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی یزد

کد خبر: 1142089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =