آموزش آشپزی/ طرز تهیه دلمه قارچ با مرغ

دلمه قارچ از دسته غذاهای فوری و سبک می باشد که به راحتی می‌توانید تهیه کنید. دلمه قارچ را به عنوان یک میان وعده یا وعده اصلی سبک می توان نام برد.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، دلمه قارچ از دسته غذاهای فوری و سبک می باشد که به راحتی می توانید تهیه کنید. دلمه قارچ را به عنوان یک میان وعده یا وعده اصلی سبک می توان نام برد. شاید برای شما جالب باشد که با قارچ بتوانید یک دلمه سریع و راحت تهیه کنید. برای ریختن مواد دلمه شما می توانید ابتکار به خرج بدید از هر موادی که اهل خانه و خانواده دوست دارند استفاده کنید

مواد لازم :

قارچ

نیم کیلوگرم

سینه مرغ

یک عدد

پنیر موتزارلا

200 گرم

پیاز

یک عدد

فلفل دلمه‌ای

یک عدد

روغن‌زیتون

دو قاشق غذاخوری

سس گوجه‌فرنگی

دو قاشق غذاخوری

زردچوبه، نمک و فلفل

به میزان لازم

موادلازم برای سس سفید :

آرد

سه قاشق غذاخوری

شیر

یک پیمانه

کره

50 گرم

طرز تهیه:

سینه مرغ را ریز خرد کنید و با روغن‌زیتون و پیاز خردشده تفت دهید تا رنگش سفید شود و بعد زردچوبه، نمک و فلفل را به آن بیفزایید و در تابه را ببندید تا مرغ و پیاز با آب خودشان بخارپز شوند. بعد از دو دقیقه فلفل دلمه‌ای خردشده را اضافه کنید و تفت دهید و در پایان، سس گوجه‌فرنگی را بیفزایید و اجازه دهید دو تا سه دقیقه روی حرارت بماند تا مواد رنگ بگیرد. پایه‌های قارچ را جدا کنید و قسمت‌های سیاه داخل کلاهک قارچ را بتراشید.آنگاه آرد سفید را در کره تفت دهید و کم‌کم شیر را بیفزایید و هم بزنید تا گلوله نشود و یک مایع صاف به دست آید و بگذارید کمی خنک شود. درون قارچ‌ها را با مرغ پر کنید و کمی پنیر موتزارلا رنده شده بریزید و قارچ‌ها را در سینی فر به طور وارونه بچینید و روی قارچ‌ها سس سفید بریزید و درون فر 180 درجه سانتی‌گراد قرار دهید و به مدت 10 دقیقه در فر بگذارید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =