توانمندسازی دانشجویان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، راهبرد اصلی دانشگاه آزاد/ واحد اردبیل ۶۰ هزار فارغ التحصیل تحویل جامعه داده‌ است

رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان اردبیل گفت: یکی از راهبردهای اصلی دانشگاه آزاد اسلامی، توانمندسازی دانشجویان در حوزه اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرشید سلیمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل با بیان اینکه طبق آنچه در سوره مجادله آمده است، خداوند آن‌هایی که دنبال علم رفتند و صاحب علم شده‌اند را عزت داده و عزیز کرده است، گفت: در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی در سال های گذشته به وظیفه خود عمل کرده و در حوزه های مختلف علمی، از تربیت نیروهای انسانی متخصص و متعهد گرفته تا توسعه فضاهای آموزشی و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی متعدد در خدمت جامعه بوده است.
وی افزود: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در استان اردبیل ۱۲ واحد و مرکز فعال در شهرهای مختلف دارد و از بدو تاسیس تاکنون ۶۰ هزار فارغ التحصیل را تحویل جامعه داده است و  در واقع زمینه ساز موفقیت این عزیزان بوده است.
سلیمی ادامه داد: این دانشگاه در استان اردبیل ۳۹۴ عضو هیات علمی و ۳۴۰ عنوان رشته تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی دارد و هم اکنون 15 هزار و 300 دانشجو در ترم جاری در حال تحصیل می باشند که ۳۴ درصد کل دانشجویان استان را شامل می شوند و علاوه بر این 2 هزار و 272 دانش آموز نیز در مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در حال تحصیل هستند. 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه بیمارستان امام رضا(ع) دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در حال خدمت رسانی به مردم می باشد، خاطر نشان کرد: امروز ارزش افزوده این بیمارستان بیش از۵۰ درصد کل شهریه‌ای است که از بدو تاسیس این دانشگاه در اردبیل از دانشجویان اخذ شده است و خوشحالیم که این بیمارستان در دوران سخت کرونایی نیز کمک حال مردم شهر بود.
وی ادامه داد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه چهلمین سال تاسیس و در دوران کمال خود است و سعی دارد در عصر امید با گامی جدید به دنبال تحقق شعار سال یعنی تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی باشد.
سلیمی گفت: راهبردهای دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص عبارتند از تبدیل شدن به یک دانشگاه کارآفرین برای دانشجویان، فارغ التحصیلان و همه صاحبان ایده و دوم تبدیل شدن به یک دانشگاه مسئله محور، دانشگاهی که در ارتباط با صنعت باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: راهبرد سوم این دانشگاه اهمیت دادن و بستر سازی برای آموزش های فنی مهارت محور است؛ چرا که معتقد است صرفاً آموزش های تئوری کافی نیست.
وی تاکید کرد: در همین راستا دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی با ۲۶ رشته کاربردی و مورد نیاز جامعه تاسیس شده و ۴۳۷ دانشجو و هنر آموز دارد که پس از فارغ التحصیلی و با توجه به مهارت کسب شده، آماده حضور در بازار کار می باشند.
سلیمی افزود: راهبرد چهارم و اصلی دانشگاه آزاد اسلامی، توانمندسازی دانشجویان در حوزه اقتصاد دانش بنیان است چون اقتصادی که بر پایه علم نباشد محکوم به شکست است. در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز، مرکز رشد و سرای نوآوری خود را در اختیار صاحبان ایده قرار داده است تا ایده خود را به محصول و کسب و کار تبدیل کنند و هم اکنون بیش از ۱۰۰ محصول نیز روانه بازار شده است.
وی با اشاره به رویداد ملی عصر امید، گفت: برای معرفی دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی، رویداد ملی عصر امید  از ۸ الی ۱۱ خرداد با معرفی هزار ایده، هزار شرکت نوآور، هزار زیر ساخت دانشگاهی برگزار می گردد که ۹۲ گروه و ایده سهم دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل می باشد.

انتهای خبر/

کد خبر: 1142119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =